Tisdag

Har jobbat mer än halva arbetsveckan nu, slutar runt halv tre på torsdag efter att posten har kommit. Det ska bli otroligt skönt, en långhelg kommer i rättan tid nu vill jag lova. Är helt död på morgonen fast desto piggare på kvällen, knasigt?

Har hur som helst spenderat min dag framför lite hockey och sedan varit iväg och handlat på MAXI med mamma. Vi var borta otroligt länge, vi kom liksom hem halv tio ;P Jag ska gå in och tvätta bort smink och borsta tänderna innan jag lägger mig i sängen och kikar lite på tv. Är lite otaggad när det gäller att gå upp imorgon bara, men får se fram emot min klipptid vid 17:00. Får väl dock se hur det går...

God natt!

Är du vaken Lars?

Snacka om att jag och Johan fick oss ett gott skratt i lördagsmorse när vi satt och kollade på "Så ska det låta". Alltså jag skrattar så jag grinar när jag ser det.


Dag 85

Gått idag: 4,77 km
Gått denna vecka: 4,77 km
Gått totalt: 93,82 km
Kvar till Delmål 2 (Vänersborg) - 67,73 km
Kvar till mål (Malmö) - 434,76 km

Sommartid

Precis kommit hem från praktiken, börjar bli ganska trött nu.. Är tufft att ställa om klockan. Men hur som helst har jag planer på att gå ner på stan en sväng och boka klipptid samt kolla på lite träningskläder. Efter det funderar jag på en lite powerwalk, men får se om tiden finns till och om min mage orkar vänta så länge på mat ;)

Dag 84

Här kommer ett inlägg med alla km som jag gått sedan jag fyllde i senast. Har glömt bort att fylla i men har ändå haft tillräcklig koll för att minnas, skärpning på mig ;)

Gått idag: 3,90 km
Gått sedan senast: 43,96 km
Gått totalt: 133,01 km
Kvar till Delmål 2 (Vänersborg) - 28,02 km
Kvar till mål (Malmö) - 395,57 km

Dags att börja gå hem

Ännu en underbar helg har passerat, men för en gångs skull så känner jag ingen ångest över att behöva gå upp imorgon. Känner att jag är riktigt taggad på att jobba, dels för att jag har en del att göra och det gillas! Hur som helst sitter jag hemma hos Johan ganska nyduschad och ska snart börja vandra hemåt. Dock har jag ingen aning om vad jag ska hitta på när jag väl är hemma, kanske förbereda vissa saker som skall fixas denna vecka. Behöver nämligen boka klipptid, göra hälsoval samt besöka SATS på Färjestad då jag och Sofia har planer på att börja träna där, mycket spännande :)

I alla fall så kanske ljusare dagar ge mig mer bloggenergi, känner att det ligger på hyllan just nu.

25 mars

Känns som det blir längre och längre glapp mellan mina uppdateringar, men jag har varken haft ork, lust eller något speciellt intressant att skriva. Det är som vanligt, praktik hela dagarna och jag jobbar på som tusan. Jag vet att jag är till stor hjälp och att allt jag gör är guld värt, jag underlättar för många och det gör mig glad. Hur som helst älskar jag att jobba när jag har saker att göra hela tiden, hellre för mycket än för lite.

I morgon ska jag hem till älskling och äta god mat och se på hockey hemma hos hans föräldrar, mycket trevligt. Vad resten av helgen bjuder på märks, måste kanske åka med till Forshaga för att hjälpa till med det sista.

Men NU, ska jag börja fila på en ny bloggdesign :)



Lite bilder från min smarriga frulle imorse.

Torsdag

Snart har ännu en arbetsvecka gått, helt otroligt hur fort allting går. Det känns som om man inte hinner med något alls.. Börjar hur som helst fundera på vad jag skall göra när min praktik tar slut, det närmar sig med stormsteg och om veckorna ska fortsätta i denna takt måste jag sätta i gång. Känner att jag borde testa mina vingar och göra något nytt, men undrar vad? Det vore intressant att komma härifrån, måste fundera vidare på det.

Har varit på stan med mamma under kvällen, köpte mig ett par svarta jeansleggings för endast 160 kr. Plus ett pannband som jag kan ha när jag är ute och rör på mig, hur skönt som helst. Jag är så sugen på att köpa kläder men tycker inte att jag hittar något alls längre, så trist..

Jag har lovat uppdatering med bilder, men det går sådär! Måste ta tag i det snarast..

Söndag

Nyligen hemkommen från min älskling. En promenad i solen satt otroligt fint, dock saknade jag kameran. Hade planer på att ta mig en fotorunda när jag kom hem, men kände att det var otroligt skönt att bara sätta sig ner och ta det lugnt. Jag ska istället plocka lite i mitt rum, försöka rensa undan lite kläder och saker som kan åka ner i förrådet för stunden. Vill ha ordning men det känns totalt omöjligt just nu..

Blir en slapparkväll sen också, ska bli mycket skönt.

Torsdag

Har precis tömt ur alla flyttkartonger förutom en. Har gått och skjutit upp det hela veckan då jag verkligen inte har någonstans att göra av grejerna. Har inte bestämt mig för hur jag ska hyllor osv så allting står stilla. Men var tvungen att tömma dem nu eftersom flyttfirman skall hämta alla kartonger snart. Ser ut som krig här, måste bestämma mig snart och få ihop det!

Bjuder i alla fall på ett litet smakprov från min nya fondvägg, älskar den! Jag verkligen älskar mitt nya rum också, vill bara få ordning nu så det känns mer hemtrevligt. Den lilla texten är en illustration som jag gjorde i grafisk kommunikation C.


Tisdag

Har nu äntligen fått internet i lägenheten, nu känns det mycket bättre. Men det är fortfarande konstigt att bo som man gör, jag undrar när jag vänjer mig :) Var i alla fall nere på stan en snabbis med mamma förut, det är otroligt skönt att bara kunna ta små korta stunder för att fördriva lite tid och uträtta mindre ärenden. Jag trivs som tusan i mitt rum och vaknar upp när det är ljust, har ingen rullgardin uppsatt ännu så brukar vakna av mig själv när det börjar bli ljust. Att ha bara några få minuter till jobbet är inte heller helt fel.

Ska även börja fota mera, denna bloggen bara måste innehålla fler bilder i fortsättningen :) Ska fila på lite idéer minsann. Ska dra på mig mjukisbrallor och en skön tröja innan jag slår mig ner i soffan för lite tv.

Är numera Karlstadbo

Efter ett par veckors slitande så kan man på ett sätt lugna ner sig nu. Även om det kommer vara flera dagar med uppackning så är det i alla fall tid för lugna stunder nu. Känner att hela jag är slut, från topp till tå. Sov som en stock i natt, trots nytt rum och en aning oro. Brukar ha så svårt att sova på nya ställen, speciellt första natten, men det gick bra.

Är hemma hos Johan nu, har sovit med honom en gång på en vecka typ så kände att jag ville tillbringa natten här. Fast han är dock inte hemma, utan ute med några vänner.

Ska lägga mig i soffan och slappa nu, sen ska jag sova tidigt. Är supertrött redan nu.

I morgon är det dags

Det närmar sig med stormsteg, för i morgon är det dags! Det känns verkligen både och, säger det än en gång. Men det kommer nog bli bra till slut. Gick upp till lägenheten på lunchen för att lämna min kamera och en kasse med saker, min tapet har kommit upp och den blev så fin! Jag trodde inte att den skulle bli så bra som den blev, men jag är verkligen jättejättenöjd. Sen har lillebrorsan lagt in nya fina ekgolv i våra rum, skönt att slippa den vit/gula plastmattan som var där innan. Ska bli spännande i morgon och se ifall man får plats och hur allt blir, snacka om att jag kommer längta tills arbetsdagen är över.

Sitter hur som helst hemma hos Johan nu och slappar, är skönt att slippa packa. Har dock en huvudvärk som heter duga, antar att det är en härlig spänningshuvudvärk. Det har ju varit en hel del att tänka på ett tag så är väl inte så konstigt, har gått med huvudvärk till och från i en och en halv vecka.

Fy skam

Jag måste få ur mig lite ilska och jobbiga känslor. Läste tidigare om Sofie Karlsson som nekades sjukpenning för att hon inte gick till arbetsförmedlingen dagen efter att hennes son dött. Är inte det sjukt? Jag menar, man är väl mänsklig! Och att mista någon, speciellt sitt barn, måste vara en av de svåraste sakerna i livet. Hur tänker folk egentligen? Varför kan man inte få sin tid att hinna andas och samla kraft? Sorg efter en död närstående försvinner inte på en dag. Jag vet, för jag har varit där.

Reglerna borde ändras, det finns känslor och dem borde man respektera. Jag undrar hur dem på försäkringskassan skulle känna sig om de satt i samma situation. Jag tror ärligt talat att ingen människa vill vara med någon/några andra än sin familj dagen efter en sådan tragisk bortgång. Eller det spelar ingen roll vad det är för bortgång, det är fortfarande lika jobbigt.

Rött te

Ska spendera kvällen bland flyttkartonger och fylla dem med det sista. De tog ju slut igår så det blev inte så mycket packat. Har gjort lite rött te också, så jag kanske kommer ner lite i varv och tar det lugnt. Det är oroligt mycket som händer och sker just nu, på alla sätt. Sedan blir det tidigt i säng så jag får ordentligt med sömn, blir spikmattan innan också :)

Så det blir en lugn kväll med packning.




RSS 2.0