Dags att sova

Har nyligen borstat tänderna och ska bara tvätta bort smink och smörja in mitt ansikte innan jag trillar i sängen. Är faktiskt riktigt trött nu och tror att jag kommer somna gott och vara redo för en ny arbetsvecka.
Fast jag gillar inte att lägga mig i en iskall säng ensam, vill ha Johan bredvid som håller om mig. Vi sover alldeles för lite tillsammans nu för tiden, det måste ändras på inom kort. Men just nu är det smidigare att vara hemma då jag får skjuts, skulle jag sova hos Johan blir allting mer komplicerat, eller ja, så komplicerat att jag måste passa bussen nu när det är vinter. Vill ha vår och en ny cykel.

Men nu väntar sängen, god natt.

Kanske var på tiden

I helgen har jag sovit som en stock men ändå är jag trött redan nu. I och för sig är det ju inga fel att vara trött så här på en söndag, brukar ju vara så svårt att sova då. Antar att jag kommer somna gott ikväll men inte vara lika glad när klockan ringer vid 6:00, att gå upp är det värsta med att jobba. Fast sen när man vaknat till är det roligare, hoppas att jag kommer ha häcken full denna vecka. Har märkt att jag tävlar med mig själv också, på att bli snabbare att märka telefoner eller att vika kartonger tex. Jag gör framsteg, den vanligaste frasen förra veckan var: är du redan klar? Jag gillar att vara effaktiv.

Hur som helst behöver jag inte få någon klädångest i morgon i alla fall, köpte mig nämligen två par nya jeans idag. Har envisats länge om att jag skulle gå ned ett par kilon innan, men efter att mina favorit-jeans-leggings sprack i veckan så var det nog ändå dags att köpa sig nya. Två par för 398 kr blev det, inte så farligt. Ska ta fram kläder tills i morgon nu så jag slipper tänka på det då, sen ska jag nog se på film.

Det är skönt att vara hemma, fast saknar min goding. Och den 5 mars flyttar vi, har bara en månad kvar i barndomshuset. Känns både bra och dåligt. Fast mest bra.

Dag 28 av 129

Gått idag: 4,05 km
Gått denna vecka: 7,55 km
Gått totalt: 41,84 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 31,86 km
Kvar till mål (Malmö) - 486,76 km

Dag 22 av 129

Gått idag: 3,50 km
Gått denna vecka: 3,50 km
Gått totalt: 37,79 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 35,91 km
Kvar till mål (Malmö) - 490,81 km

Dag 19 av 129

Gått idag: 8,20 km
Gått denna vecka: 14,56 km
Gått totalt: 42,29 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 31,21 km
Kvar till mål (Malmö) - 486,11 km

Bilder från fredag 22/1








Gott vin, massa frukt, ost och kex samt en underbar pojkvän.

Söndag

Har inte blivit så mycket bloggande senaste veckan men det beror ju på att jag jobbar 8-17. I och med det kommer jag ju hem ungefär 17:45-18:00. Sedan har ju min dator krånglat till och från men nu verkar den vilja samarbeta, så bilder skall upp + det lilla som jag gått senaste tiden. Men har varit helt klubbad denna veckan, har velat sova redan vid 19:00.

Ska i alla fall bli roligt med en ny arbetsvecka i morgon :) Trodde aldrig att jag skulle tycka att det var så roligt att få gå iväg och jobba lite även om man inte tjänar pengar Men jag kommer ha så många bra erfarenheter när jag är klar, på bara en vecka har mitt cv utökats rejält.

Tillbaka till Karlstad

Har nästan nyss kommit hem men skall snart ta bilen ner till Johan, ska hämta pappa ikväll så spenerar min kväll hos Johan. Fått saker till min kamera idag också som jag beställde i tisdags, men mer om dem en annan gång för nu ska jag packa i ordning inför helgen och dra mig iväg.

Två dagars jobb är avklarat

Nu har jag jobbat två dagar, är faktiskt rätt roligt. Gör lite allt möjligt och idag var jag på mitt första möte, skulle egentligen varit ett lunchmöte men tåget från Jönköping blev försenat. Är hur som helst rätt trött så det blir en skön dusch nu, och sen ska jag fixa matlåda och måla naglarna. Försökte även lägga in lite bilder från helgen i söndags men internet försvann så de kommer ikväll eller i morgon.

Nu ska jag dra mig innan jag blir ännu mer arg på min dator. Detta inlägg tog flera minuter att skriva pga det dumma högerklickandet.


Lördag

Två dagar har passerat förbi jättesnabbt i Karlstad. Kom hit i torsdags efter att jag varit och simmat med Malin.
Igår tog jag och Johan en promenad ner till stan för att besöka systemet och köpa en vinflaska till kvällen, sedan gick vi hem och åt lite soppa innan vi gjorde oss i ordning för att gå på middag hos hans farmor. Åt en liten trerätters och spelade uno, vi skrattade gott kan jag lova.
Idag har jag gått på stan med mamma, köpte lite på rean och ätit en god lunch. Följde sen med mamma hem för att kunna ta bilen tillbaka hit så de slipper hämta mig i morgon. Nu väntar jag på Johan som är på hockey, när han kommer hem ska vi äta tacos och mysa.

Har fotat lite också men får se ifall de bilderna kommer upp, min dator är ju som sagt rätt knäpp. Den kanske vill funka i morgon när jag kommer hem.

Dum dator

Att en dator kan göra en så arg. Min bror fixade en dator åt mig i höstas och nu har den börjat krångla. Den klickar av sig själv och tangentbordet funkar när det vill, och ibland fungerar bara symboler. Mitt humör stod inte ut idag så jag drämde till tangentbordet så hårt att det for i backen. Det är så störande när man inte ens kan skriva utan att det kommer upp miljoner rutor för att datorn högerklickar. Har testat att ta ut batterierna ur datamusen när jag skriver men den högerklickar ändå så det är antagligen datorn. Har funderat på att köpa en bärbar dator och funderar ännu mer nu, dels för att slippa klämma in ett skrivbord i mitt lilla rum i lägenheten. Men känner inte för att lägga ut flera tusen på en dator när jag inte har något jobb, vill hellre spara dem. Men hur ska jag klara mig utan en dator? Kan inte bearbeta några bilder jag tar då, så nu är jag en aning frustrerad.

Mamma och pappa kanske vill bidra, kan vara värt att fråga i alla fall.
Ska värma soppa och försöka lugna ner mig lite. Och jag sitter vid mammas dator nu, den är snäll i alla fall ;)

Dag 17 av 129

Gått idag: 6,36 km
Gått denna vecka: 6,36 km
Gått totalt: 34,29 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 39,41 km
Kvar till mål (Malmö) - 494,31 km

Dags för träning

Dags att dra på sig underställ och överdragskläder, samt mina sköna joggingskor för nu ska jag ut och gå! Har inte gått på ett par dagar men har känt att min kropp inte varit helt hundra, men nu jävlar. Blir max en timme eftersom jag ska hinna köra styrka, äta och göra mig i ordning innan jag ska till arbetsförmedlingen.

Efter det blir det nog fota och fixa en ny bloggdesign, den är ju halvfärdig nu och jag är inte ett dugg nöjd.

God natt

Borde dra mig mot min sköna säng nu och få några timmars sömn. I morgon händer inte mycket mer än att jag ska promenera bort till närmaste postlåda för att skicka iväg två brev. Hem för att fixa lite och käka mat innan jag ska ha möte med min handledare på arbetsförmedlingen vid 15:00. Och vad som händer efter det märks..

Nu ska jag göra mig i ordning för natten i alla fall. Kanske fortsätta läsa i "Snabba cash" som jag började i igår.

Praktik på gång

Denna dagen gick ju otroligt mycket snabbare än jag hade räknat med. Var på möte hos arbetsförmedlingen vid 13:30 och kom nog därifrån 15:30. Först gruppmöte och sedan behövde jag byta några ord med min handledare, i morgon ska jag tillbaka för att skriva under några papper till praktiken och sedan behöver jag inte gå tillbaka på tre månader. Det gillas. Sen en lång pratstund med Ida efteråt.

Har precis gjort och ätit köttfärssoppa, borde ge mig ut och gå men måste låta maten landa lite så får se ifall jag kommer ut. Har ju hur som helst gått upp till centrum och tillbaka idag, även om det inte är så mycket. Men skall skrivas ner i alla fall.

Ska nog ringa min älskling nu.

Trött

Gick upp för 15 minuter sedan och var verkligen helt död när klockan ringde, fattar inte hur jag kan vara så trött. Jag borde väl vara jättepigg när jag ändå inte gör något? Undrar verkligen hur det ska gå nästa vecka när jag börjar min praktik, kommer jag vara lika död då eller kommer det bli som vanligt? När jag gått i skolan eller jobbat så vaknar jag ju typ mellan 8-9 på helgerna, saknar det faktiskt. Man får ju ut så himla mycket mer av dagen då.

Nog om detta, blir frukost, dusch och göra sig i ordning så man är klar tills mötet börjar. Ska bli skönt att få det överstökat. Ska hem o göra världens godaste soppa efter det :)

Måndag

Denna dag har jag då inte gjort mer nytta än att äta regelbundet och betala räkningar samt fixa lite papper till arbetsförmedlingen och försäkringskassan. Ska till arbetsförmedlingen på möte i morgon, känner inte alls för det egentligen. Annars ska jag göra lite styrka nu snart och sedan blir det att lägga sig i lilla tv-rummet för att kika på tv.

Måste även fixa klart bloggen, håller på o göra om lite som säkerligen syns. Måste bara fota lite nya bilder till min header, känner att jag knappt haft kameran ur väskan på ett tag. Men jag har inga idéer :( Ska hur som helst beställa lite nya saker till kameran denna vecka eller nästa, får kanske lite mer sug då. Ska ju även köpa mig ett 50mm objektiv inom kort.

Till flytten i mars


Flytten börjar ju närma sig nu, för tiden kommer springa iväg fram tills dess. Jag kommer ha häcken full när man ska jobba, packa och hinna ha tid för fritid. Fast jag vet att jag kommer gilla att ha det så och att det tack vare det kommer gå snabbare. Har nyss suttit och kikat lite på IKEA för att hitta nya saker som jag vill ha i mitt nya rum.

På bilden hittar man nya sängkläder, dekorationskuddar, matta, vita persienner, ram till alla mina fotografier som skall skrivas ut, ett gäng med doftljus, hängare och sedan vill jag montera två smalare speglar på min nuvarande spegel så att man kan vrida och se mer.


Bra början

En underbar helg är över och den gick alldeles för fort tyvärr. Men gårdagen var supertrevlig. Först en bra hockeymatch och efter det åt vi mat på mongolian med Fredrik och Sofia. Efter maten åkte vi och hyrde film och skrattade gott till "Baksmällan", den var super!

Idag har jag inte gjort så mycket mer än att jag har kollat på tv, diskat, handlat, lagat mat och umgåtts lite extra med Johan innan jag skulle åka hem. Ska vara hemma hela veckan då Johan har tenta på torsdag, men det är faktiskt skönt att vara hemma ibland. Man vet liksom om att det snart är dags för nytt boende så måste få säga hej då till mitt kära barndomshem ordentligt.

I alla fall kom mamma och hämtade mig, så drog vi till maxi och handlade och sedan bar det av hem. Väl hemma började det riktigt bra, det första jag gjorde vara att göra sönder våran mixer när jag skulle göra en smoothie. Dum som jag är så borde jag tinat mina frusna jordgubbar lite, bättre lycka nästa gång! Mamma och pappa blev inte sura i alla fall (a) Det är ju ändå bara jag som använder våran mixer.

Hur som helst ska jag slänga mig ner på golvet och köra lite styrka nu innan Wallander börjar på canal+. I morgon måste jag köra på med en långpromenad, har inte blivit så mycket gående denna helg mer än till och från ishallen 2 ggr. Sen styrka och kanske simhallen på tisdag om jag känner för det, simma är härligt.

Hockey på g

Lördag lunch redan och jag och Johan har hunnit med en del idag. Hans mamma ringde vid tio och undrade om vi skulle följa med till Bergvik, men eftersom jag vaknade av att hon ringde sa Johan nej. Men jag var på, så det var bara att ringa upp och dra iväg. Så vi har storhandlat på coop plus att jag invigde min ålder på systembolaget, gick in och köpte en cider och två alkoläsk bara FÖR ATT. Blev i alla fall en lyxfrukost med färskpressad apelsinjuice och färskt bröd. När jag bor i stan kommer det nog bli en vana att gå ner på stan o köpa färskt bröd o frukt på helgerna. Gud vad jag längtar, verkar som vi satt ett datum också - 6 mars förmodligen!

Men nu måste jag hoppa in i duschen, pappa ringde nyss och sa att han hade biljetter till hockeyn så ska dit med honon Johan o lillebrorsan. Ikväll ska jag och Johan ut och äta mat med Fredrik och Sofia, riktigt trevligt ska det bli.


Packa

Jag måste börja packa men har ingen aning om vad jag ska ta med mig. Tänkte försöka packa så lätt som möjligt eftersom jag åker hem på söndag igen. Men om jag känner mig rätt så blir det mycket kläder ändå, borde hur som helst ta tag i det nu eftersom det kanske inte dröjer så länge innan jag ska åka. Plus att jag ska slänga över mitt överkast på sängen och plocka undan på golvet så det är fint när jag åker.

Dagens smink

Ögon
Cover all mix (Make up store) - den ljusaste underst mycket tunt
Microshadow muffin (Make up store)
Microshadow moscow (Make up store)
Eyeshadow Sumptuous olive (Mac)
Tri brow color (Make up store)
Mascara lash stiletto (Maybelline)




Känns i kroppen

Så mycket som jag rört och tränat på mig denna veckan har jag inte gjort på länge. Har ju både gått, tränat styrka och sen simningen igår. Känns i kroppen idag men det är så himla skönt, jag är på gång och det är så himla roligt. Märks ifall det blir simning nästa vecka, eventuellt åker jag nog iväg själv annars. Annars är nästa vecka min sista "lediga" vecka, sedan börjar min praktik. Jag längtar faktiskt :)

Men nu ska jag byta sängkläder, sätta in en ny dataskärm i mitt rum och fixa med lite annat. Ikväll ska jag åka till Johan och det ska bli mycket underbart.

Dag 11 av 129

Gått idag: 3,79 km
Gått denna vecka: 18,67 km
Gått totalt: 27,93 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 45,77 km
Kvar till mål (Malmö) - 500,67 km


Torsdag

Ännu en dag utan något att göra, det ska bli så skönt att jag snart får göra någon nytta på dagarna. Jag har inte haft några riktiga rutiner på tre månader, det är bannemig illa. Men vad kan man göra när man är arbetslös egentligen, allting blir ju oregelbundet och knäppt. Ska i alla fall försöka ta mig ut på en promenad nu snart, en lugn sådan för jag är lite mör i benen och ikväll ska jag ju simma. Men om jag ska nå mitt mål till Malmö i tid så är det dags att börja dra på lite.

Längtar tills i morgon i alla fall, när jag ska åka tillbaka till min älskling. Fast blir ju bara under helgen dock..

Jag är otränad

Låg på golvet förut och gjorde lite styrkeövningar, får man vara så här otränad? Jag skäms! Men det peppar ju mig ännu mer att bli starkare, körde lugnt med mage, rygg och lite ben idag. Det får inte gå till överdrift nu i början så man tröttnar. Fast jag tycker i och för sig att det är roligt och vill bara göra mer och mer för att få resultat. Ska leta insperation i Paolo Robertos "Träna en kvart om dagen", tycker den boken är super. Ska bli skönt att komma iväg och simma i morgon också, har längtat efter det i en vecka. Simning är verkligen något som passar mig och jag funderar på att skaffa simkort sedan när jag bor i Karlstad, fast då kommer jag nog inte ha lika mycket tid som nu.

Bra dag

Nu är jag hemma efter en dag med fullt upp. Började såklart med en mysig frukost tillsammans med Johan, åt en liten lättare lunch lite senare och sedan var det dags för pulkaåkning. Åkte till Tyrstugan med Johan, Oden och Sofia och åkte. Jädrar vad roligt det var, pulkaåkning är underskattat! Jag minns inte senast jag åkte men det var i alla fall jätteroligt och gav lite skön träning. Har med andra ord inte hunnit med någon promenad idag, det får bli en lång i morgon istället. I alla fall kom mamma och hämtade mig hos Johan vid halv 6 typ, vi drog till Bergvik så jag kunde byta mitt underställ och sedan handlade vi massa gott på maxi. Väl hemma åt vi lite god kvällsmat tillsammans, är så skönt att få ensamtid med mamma, det behövs ibland och jag uppskattar det ännu mer nu när jag är borta så mycket.

I morgon blir det långpromenad, rensa lite i rummet och simning på kvällen. Pappa ringde tidigare och berättade att han fixat praktikplatsen på hans jobb, så från och med 25 januari har jag praktik på SYSteam, ska bli jätteroligt! Ska få börja det hela med ett möte med deras reklambyrå från Jönköping. Jag ska ju bli deras egna lilla egna pysselfia som ska fixa broschyrer och sånt sedan.

Dag 9 av 129

Gått idag: 10,29 km
Gått denna vecka: 14,88 km
Gått totalt: 24,14 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 49,56 km
Kvar till mål (Malmö) - 504,46 km

Tisdag

Ännu en solig dag fast med lite färre minusgrader. Ska snart dra på mig massa kläder för att ge mig ut på en skön promenad. Fast först ska jag hitta ett bra recept så att jag och Johan får något gott att käka lite senare.

Igår var vi på trav nere på Färjestad, det är bra att hitta på massa saker tillsammans och jag följer gärna Johans intressen, t.ex trav. Fast det var roligt måste jag säga, och i tredje loppet spelade jag och Johan på en varsin häst som skulle vinna. Och tro det eller ej, men den hästen jag spelade på vann :D Fast det gav drygt 100 kronor och dem spelade vi på v5 sen. Fast kan tänka mig att vi kommer gå iväg igen.

Men nu recept och promenad.

Dag 8 av 129

Gått idag: 4,59 km
Gått denna vecka: 4,59 km
Gått totalt: 13,85 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 59,85 km
Kvar till mål (Malmö) - 514,75 km

Måndag

Nu är alla julhelger och födelsedagar över och det är väl dags att börja tänka framåt. Med andra ord börja söka jobb och försöka sysselsätta sig på bästa sätt. Idag ska jag ut och gå en riktig långpromenad eftersom det är runt 5-6 minusgrader, nästan varmt. Sedan ska jag göra mat till mig och älskling, kycklingfajitas och sallad. Och ikväll ska vi gå ner till travbanan för att kolla på lite trav och spela dessutom. Är skönt att göra något på dagarna i alla fall istället för att bara hänga hemma.

Insåg även att brorsans objektiv som jag lånade måste ställas in manuellt, har ingen focusmotor i min kamera. Ska dessutom fixa en beställning på massa fotogrejer åt mig och brorsan idag eller imorgon.

Lördag

Kylan håller i sig..
Är helt i ordninggjord och ska snart äta mat, sedan kommer min älskling hit. Blir hockeytittande och oxfilé, inga fel! Har egentligen lust att gå ut och testa brorsans objektiv men det är ju så förbannat kallt att jag inte tror att jag pallar..
Bör i alla fall dra ur mina sängkläder och rensa bland alla kläder som ligger på mitt golv. Det ser ut som krig här, en kartong från köksmaskinen samt massa annat. Försöker sätta eld i baken på mina föräldrar så de anlitar en flyttfirma snart så vi kan få flyttkartonger så man kan börja packa. Men min familj är dryg utan dess like, förresten har vi sålt vårt hus, muntligt i alla fall.

Men nu ska jag kila, packa ska jag ju göra också. Ska dessutom testa min stora kameraväska också, så jag kan få med mig objektiv och andra tillbehör. Blir nog dåligt med uppdatering nu ett par dagar kan jag tänka mig.


Come home


Oxfilé provencal

Ingredienser

8 port
1 1/4 kg oxfilé
1 1/2 tsk salt
2 krm svartpeppar
smör
100 g rumsvarmt smör
1 pressad vitlöksklyfta
1/2 dl hackad persilja

Gör så här
Sätt ugnen på 200°. Dela köttet i två bitar och krydda med salt och peppar. Bryn köttet runt om i smör i en stor stekpanna. Lägg över det i en långpanna. Stek i mitten av ugnen 25–35 min tills innertemperaturen är 55° för rött kött och 60° för rosa. Rör ihop smör och vitlök. Skär köttet i skivor och lägg det ovanpå. Klicka på vitlökssmöret. Hit kan man förbereda. Sätt ugnen på 250°. Gratinera köttet, som ska vara rumstempererat, i mitten av ugnen ca 5 min. Garnera med hackad persilja.




Värme tack!

Vad trött jag börjar bli på denna förbannade kylan nu. Visst 5-10 minusgrader är perfekt, men nu är det bara jobbigt. Jag klarar inte av att gå ut och gå för man fryser ju typ ansiktet av sig. Och inne i vårt hus har vi på all värme som går men ändå är det typ bara runt 19 grader. Mamma bad mig att baka idag så vi skulle få lite värme från ugnen, så jag bakade matbröd och testade i samma veva min nya köksmaskin. Den gillar jag mycket, mycket! De som känner mig vet hur frusen jag är, så jag fryser typ all min vakna tid nu, endast när man duschar är man varm i hela kroppen. Nu till exempel är mina fötter iskalla trots mina tofflor. Burr...

Ska snart sova tror jag, eller dra på någon film på datorn och vrida skärmen mot sängen. I morgon kommer Johan hit och äter mat och ser på hockey, mysigt må jag säga :) Vi har inte träffats sen i tisdags..

Längtar efter min älskling

Åh, jag längtar efter min älskling som en tok :( Vi brukar inte vara ifrån varandra mer än någon natt, men vi har inte sovit med varandra sen natt till måndag. Kanske åker till honom imorgon så jag får lite närhet och pussa på världens bästa.

Finns ingen bättre, ingen som stöttat och brytt sig som han. Ingen så snäll och glad som Johan. ♥

Dagens träning

Jag har motionerat på bra idag!
4,67 km promenad
45 minuter simning

Dag 4 av 129

Gått idag: 4,67 km
Gått denna vecka: 9,26 km
Gått totalt: 9,26 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 64,44 km
Kvar till mål (Malmö) - 519,34 km


Underställ från craft och tröja/jacka från everest.

Torsdag

Har lite att göra idag ändå, mycket skönt. Ska dra på mig massa kläder nu och sedan gå ut och gå en stund. Sedan hem för att duscha, äta och göra mig i ordning. Träffa Malin någon gång och ikväll ska vi åka till Deje och simma. Det är så himla skönt o simma, fattar inte varför jag inte gör det oftare. Kanske för att det är en bit till Deje, jaja. Nu ska jag ut, fryser redan nu så får promenera på så jag får upp värmen ordentligt. Är i alla fall "bara" runt 13 minus idag.

Dags för sängen

Har nyss lagt på telefonen efter ett litet samtal med Johan. Nu är jag supertrött och ska gå in och göra mig i ordning för kvällen. Sedan ska jag vända dataskärmen mot sängen och krypa ner under täcket och kika på lite från svt.se. Detta är det enda positiva med att vara arbetslös, man kan vara vaken länge utan att behöva få ångest över att man ska gå upp tidigt. Fast jag ska försöka ta mig upp runt nio i morgon..

God natt!

70-210mm

Fått låna ett objektiv av broder, skall testas flitigt i morgon. Är hemma själv i morgon också, skola och jobb för de andra. Har varit skönt med sällskap hemma, men nu är det tillbaka till verkligheten. Och vad ska jag hitta på? Hatar det här...


Dagens smink

Bas
Cover all mix från Make up store
Flytande foundation från isadora
i.d. bareMinerals
Rouge fresh från Make up store

Ögon
Microshadow muffin från Make up store
Microshadow moscow från Make up store
Blush fresh från Make up store
Eyedust dust från Make up store
Tri brow color från Make up store (även till ögonbryn)





Fryser

Har suttit och myst i morgonrocken hela dagen, den är så varm och det är kallt i vårt hus. Om två timmar ska vi åka så jag måste förr eller senare krypa ur morgonrocken för att klä på mig något annat. Hade så himla gärna velat dra på mig en tjock myströja när vi åker iväg. Tror dock inte att jag har någon, ska i alla fall köra på jeans-leggings och varma strumpor. Vad som hamnar på överdelen märks, något varmt i alla fall!

Ska dra i gång o göra mig i ordning nu. Johanna tipsade mig om en sminkning igår som jag ska testa idag :) Det är så skönt att ha en make up-artist i släkten.

Men nu ska jag kila.. kan inte sminka mig i mitt rum heller kom jag på nu. Min tak-lampa gick sönder igår, skoj!

Onsdag

Nu har jag varit ute och gått, det var faktiskt skönt trots kylan. Bet rejält i kinderna i början men sedan släppte det och det var bara skönt, dock drar det lite i dem nu när jag har kommit in i värmen. Ska hoppa in i duschen nu snart, när min överflödiga värme börjar lägga sig det vill säga. Hatar att duscha när jag är för varm. Sedan får jag nog ta tag i min garderob, har stresstädat ganska mycket senaste tiden vilket innebär att jag slängt in väskor, kläder osv. Ser ut som krig och jag kan inte dra ut alla mina lådor. På tal om det, fan vad jag kommer sakna min garderob när vi flyttar, den är ju så stor och bra! (Kan fota den sen..)

Vid 17:00 ska vi iväg på kalas hos min moster, så då träffas släkten igen. Lite roligt för vi träffas supermycket i december/januari pga jul, nyår och kalas. Sen är våren/sommaren normal medans hösten endast består av ett kalas.

Dag 3/129

Gått idag: 4,59 km
Gått denna vecka: 4,59 km
Gått totalt: 4,59 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 69,11 km
Kvar till mål (Malmö) - 524,01 km

Födelsedag 5/1

Min födelsedag var väldigt lyckad och jag hade hur roligt som helst. Jag är ju uppvuxen i en släkt med bara killar till kusiner, som enda tjej blir man ju lite ensam. Så det var skönt att Malin, Lina och Sofie ville komma och fira mig också. Också va ju min älskade Johan här också :)

Fick underbara presenter också - pengar, en drinkbok, martiniglas, en likör 43, örhängen, presentkort på systembolaget, make up store och på mitt i city, hållare för bomullspads, fjärrkontroll från nikon till kameran och en eyedust från make up store. För pengarna blir det nog stativ och ett nytt objektiv till kameran :)

Nu ska jag trotsa kylan och bege mig ut på en promenad. Kommer få bli massa, massa lager med kläder nu så jag inte fryser.


Mamma ville att jag skulle blåsa ut ljus, som jag inte gjort de senaste nio åren typ. Hon kommer nog sakna sin lilla tonåring minsann.

Testade fjärrkontrollen till kameran, använde Johans ben som "stativ". Tyckte bilden blev lite frän ändå.

20 år idag

Vi har 23 minusgrader här hemma, det är liksom inte sant! När va det så här kallt en vinter senast? Jag skulle ut och gå idag men håller mig nog inomhus när det är så kallt. Ska ändå fixa med en massa idag, har blivit firad av mamma och pappa nu på morgonen, fick en köksmaskin :D:D:D:D Nu ska här bakas rejält, svart och fin är den också!

Dag 1/129

Gått totalt: 0 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 73,7 km
Kvar till Delmål 2 (Vänersborg) - 161,1 km
Kvar till Delmål 3 (Göteborg) - 247,8 km
Kvar till Delmål 4 (Varberg) - 323,1 km
Kvar till Delmål 5 (Halmstad) - 391,3 km
Kvar till Delmål 6 (Ängelholm) - 444,4 km
Kvar till mål (Malmö) - 528,6 km

Mitt lilla "kom-igång-projekt"

Mitt lilla projekt skulle ju börja idag men det har ju varit full rulle precis hela dagen. Jag får med andra ord försöka hinna med en långpromenad i morgon, annars är det väl inte hela världen om jag får ösa järnet i slutet på veckan, då har jag mycket mer tid.

I alla fall är det totalt 528,6 km som skall betas av på ungefär fyra och en halv månad, kan ju gå snabbare men känns otroligt mycket bättre att känna av att man faktiskt kan klara av det. Det ska vara roligt att motionera och det ska kännas roligt och spännande att nå sina mål. Jag ska bara se allting med mina promenader som något positivt - det kommer ge mig energi, bättre sömn, förhindra benskörhet m.m. Inget negativ alls med andra ord, promenader ska bli som en del av vardagen. Det spelar ingen roll om det är en lugn promenad på 20-30 minuter, bara jag gör det.

Har i alla fall några små "delmål":
Åmål, Vänersborg, Göteborg, Varberg, Halmstad, Ängelholm och tillslut Malmö.

Fullt upp

Idag har det varit ganska så fullt upp. Gick upp klockan tio och åt frukost med älsklingen framför tvn. Sedan fick jag hoppa in i duschen, göra mig i ordning och packa alla mina saker. Mamma och pappa kom och hämtade mig, åkte till bmw för att se hur det stod till med bilen, sedan blev det ikea, systemet och coop innan vi åkte hem. Väl hemma åkte vi upp till banken så jag kunde fixa internetbank och visa-kort, tog typ 30-40 minuter eftersom bankkillen ville förklara allting in i minsta detalj, mycket bra egentligen. Sen hem till vårt lilla hus för att laga mat, baka och fixa tårtor till i morgon. Har även nu på kvällen fixat med internetbanken - öppnat ett e-sparkonto samt betalat telefonräkningar.

Nu ser jag på paradise hotel.
Och uppdatering i morgon det märks, senare ikväll blir det nog lite i alla fall.

Jag ska gå till Skåne

Jag har sedan jag var 5-6 år fram tills jag var 16 år idrottat regelbundet. Med allt från fotboll, innebandy, handboll och ridning. Handbollen försvann snabbare än den kom, innebandyn slutade jag pga att vårt 90-lag försvann. Till sist fick jag sluta med fotbollen efter att ha skadat mitt knä i en fotbollsmatch, och ridningen tröttnade jag på. Och nu, fyra år senare har jag fortfarande inte kommit i gång med min motion, jag vet att jag behöver den och att jag mår bättre utav den. Så igår satt jag och funderade och kom på en ganska rolig idé, som förhoppningsvis gör mig piggare på att försöka röra mig på ett eller annat sätt varje dag.

Fram tills den 9 maj ska jag gå 3 mil/vecka, detta kommer innebära att om jag lyckas med detta så kommer detta innebära en sträcka som är ungefär 50 mil (lite mer exakt). Med andra ord ska jag gå från Karlstad till Malmö kan man säga - detta kommer få mig att orka hålla motivationen uppe, det är jag helt säker på. Speciellt om jag skriver om det här, då kan jag bara inte misslyckas.. för jag SKA lyckas.

Allt detta med start i morgon, kommer bli ungefär 4,5 km varje dag. Mer eller mindre, bara det är minst 3 mil/vecka. Jag är taggad!


Lördag

Jag har en liten "kom-igång-idé", men mer om det i morgon eller på måndag. Ska nämligen göra mig i ordning för kvällen och sen krypa ner i sängen med min älskling.

Lördag

Spenderade hela min dag i soffan igår, trött och med ond mage. Är nog inte så smart att käka ost, sås gjord på grädde och filmjölk, glass och komjölk på en kväll när man är laktosintolerant. Det dumma är att man fattar vad osmart det var när magen värker. Har ingen annan än mig själv att skylla i alla fall..

Nu ska jag dra på mig långkalsonger, tjocka strumpor och dunjackan för att gå ut på en lugnare promenad. Jag vågar inte ta i för jag och balansen är inte så nära vänner just nu, skulle inte förvåna mig om jag råkar dra mig ändå. Sen blir det i alla fall hem och duscha och göra sig i ordning för att gå ner till Färjestad. Vi blir bjudna på oxfilé, kantarellsås och pommes. Nomnom säger jag. Bäst och passa på nu innan det är dags att tag i hälsan, halva tallriken grönsaker blir det sen. Nog om det, ut ska jag. Och bilder från nyår kommer när jag är hemma tror jag.

RSS 2.0