Regn

Usch, det regnar idag. Jag som hade tänkt att ge mig ut på en riktig långpromenad, får ställa in den då mitt regnställ är hemma och jag själv hos Johan. Tror faktiskt jag ska försöka städa undan lite här, då blir nog Johan glad när han kommer hem. Sedan ska jag göra mig iordning, handla och laga mat tills han kommer hem.


Skön tisdag

Idag har jag varit ute på golfbanan med Johan, han ville gå nio hål och jag följde gärna med. Vi var ute ett par timmar och sedan slog vi lite bollar på ranchen innan vi åkte hem. Och nu, tro det eller ej, ska jag dra på mig träningskläderna och kila upp till Rudsspåret för att jogga lite. Ska bara köra lite lätta intervaller för att känna på hur kropp och knän reagerar på det. Annars blir det promenad.

Ledig

Idag är jag ledig, vilket har varit rätt skönt än så länge. Vaknade till när Johan gick upp vid kvart i fem, somnade om och gick upp kvart i tio. Åt frukost och gick sedan ut på balkongen och solade fram tills jag inte fick någon mer sol i ansiktet. Sedan har jag gjort hårinpackning och duschat. Nu ska jag ta fram ett bra recept på bulgursallad, sedan ska jag gå och handla. Och kanske träna innan Johan kommer hem.

Skönt med sol :)

Saknaden av två..

Det är så många känslor som strömmar omkring just nu, de kommer och går i vågor. I november är det fem år sedan morfar dog, FEM ÅR! Och jag kan fortfarande inte förstå att det verkligen har hänt.. Den första tiden accepterade jag vad som hade hänt, jag försökte ta nya steg och gå vidare. Men ju längre tiden går så saknar jag honom mer och mer. Är det för att jag blir äldre och kanske glömde uppskatta vad jag hade? Min mormor och morfar var bäst, min mormor är det fortfarande.
Men ju längre tiden går så börjar jag fundera på min farfar. Min farfar skiljde sig från farmor och träffade en ny, som inte ville att farfar skulle träffa pappa och hans bror. Så jag har aldrig haft en relation med min farfar. Och efter att morfar dog så har det kommit mer och mer att jag vill träffa honom, min farfar. När jag var liten accepterade jag att farfar hade ett annat liv och en annan familj. Men nu, jag vet att jag har två fastrar och kanske fler kusiner. Det är så himla trist att vi fått lida pga en endaste person. 
Jag vill så gärna träffa och lära känna min farfar innan det är för sent. Jag vill inte gå miste om kanske en frisk och snäll farfar.

Jag saknar och tänker på min morfar varje dag, önskar att han hade fått några år till och se sina barnbarn bli vuxna. Och jag önskar att min farfar hade stått emot sin nya och krävt att få träffa sina två barn och fyra barnbarn.

100607

1 år och 7 månader,
jag älskar dig

Lycka

Livet är underbart och sommaren i Karlstad är underbar. Är så otroligt glad att jag fick flytta ifrån Forshaga och bo här, för det passar mig så mycket bättre. Jag mår bättre! Kan träffa mina närmsta när jag vill.

Hade en jättebra kväll igår med Johan, Sofia och Fredrik. Min älskling är färdig med skolan och nu kan vi äntligen umgås utan att behöva anpassa oss till plugg. Så idag, när Johan kommit tillbaka från sin golftur så ska vi må gött och njuta av ledigheten. Jag är sugen på att spela kubb och sitta ute i det fina vädret.

Jag har lite drygt en månad kvar tills jag ska börja sommarjobba på SYSteam, fast har hoppat in där alla veckor förutom en sedan jag slutade min praktik. Just nu vet jag att det är jobb på onsdag som gäller, är så skönt att kunna tjäna lite extrapengar. Blir gött med en go lön i augusti också.

Återigen så är livet underbart, och nu ska jag fräscha upp mig med en dusch innan jag ska cykla upp till min älskade.

RSS 2.0