Ännu en vecka har passerat

Jag gillar inte när saker här i livet inte blir alls som man tänkt sig. När saker och ting tar en helt ny vändning utan att man är beredd på det. När livet helt plötsligt inte känns värt att leva. Och när varje dag är den andra lik, utan några förändringar.

Jag trodde jag visste, jag trodde det skulle leda till något bra. Men istället inser jag hur det borde varit, att det inte alls borde varit så här. Att jag inte alls förväntade mig att det skulle kännas såhär.. Jag trodde det skulle lätta hjärtat istället för att göra det tyngre..

Negativ

Jag är inte ett dugg nöjd med livet just nu. Men jag antar att det vänder en dag det med..

Och jag är otroligt trött på o vara sjuk! Hostar och är snorar. Tack och lov är jag inte alls lika hes längre, torsdag kväll och fredag hade jag ju knappt någon röst alls. Vill hur som helst bara börja träna. Hade precis återhämtat mig och kommit igång igen efter den förra förkylningen för en månad sedan. Och nu kommer det bli lika tungt och segt IGEN.

Jag klagar på allt just nu, men det bara är så. Varje dag är en kamp just just för tillfället.

Onsdag

Turen kanske kan vända för min del nu? Hoppas så i alla fall. Men väntar lite med den informationen. Är hemma från jobbet idag med. Börjar dock bli piggare nu vilket är skönt, men det kan snabbt ändras så får se imorgon om det blir jobb eller inte.

Nu ska jag försöka piggna till ytterligare genom att ta en skön dusch och ta hand om mig själv lite. Fixa ögonbryn osv. Inväntar även en sminkpalett som bör vara hos mig imorgon, längtar som en tok!!

Otur

Inte nog med den smärta jag bär på insidan så har jag nu råkat ut för sjukdom, igen. Var en månad sedan jag var förkyld, och idag på jobbet kände jag mer och mer hur halsen värkte. Och när jag kom hem och började slappna av så kände jag hur otroligt dåligt jag mådde även i kroppen. Åt mat, tog en tablett och följde med mamma ner till mitt i ctiy för att köpa lite glass, bullar och nässpray. Om det blir jobb imorgon får jag se när jag vaknar.

Känner egentligen inte alls för att ligga hemma och vara sjuk. Vill jobba, tjäna pengar och tänka på annat. Men jag borde nog visa respekt och hålla mig borta. Går någon skit där nu och de flesta är sjuka, jobbar ändå och vi smittar varandra.

Nu ska jag samla krafterna med lite sömn.

Ny vecka, nya möjligheter

Gårdagen var en av de jobbigaste hittills. Men jag fick väl i alla fall svar på min viktigaste fråga, även om det sved rejält i hjärtat. Idag mår jag inge vidare men det är bara att bita ihop och pallra sig iväg till jobbet. Men jag tror dock att mitt humör kan höjas så fort jag kommer dit.

Men det kommer hur som helst bli en lång, mörk och otroligt kämpig höst.

En jobbig söndag

Usch vad varje morgon känns som en ny början. Hatar att känna den här känslan som jag känner just nu. Men jag antar att det blir bättre ju mer tiden går, även om det kommer ta tid att läka. Ska hur som helst äta en god frukost nu och sedan väntas träning på sats med Sofia. Det kan nog pigga upp mig humör en aning. Sedan blir det att ladda inför jobb imorgon, längtar tills klockan ringer halv sju imorgon. Rätt knäppt. Efter jobbet imorgon blir det även fika med Mia, vilket jag verkligen behöver.

Livet går vidare, med eller utan.


RSS 2.0