Träning på gång

Sovit hos Johan inatt, men han drog och jobbade vid halv åtta. Och "morgonpigga" jag vaknade halv nio, så åt snabbt frukost. För eftersom jag är så rastlös osv så ska jag åka ner till SATS och köra lite konditionsträning, jag tränade styrka idag och ska göra det imorgon. Fast egentligen är kondition prio 1 eftersom den är helt kass. Och även om det är superjobbigt så är det lika bra att ta tag i det, och skönast är att göra det på gymmet. Får det dessutom registrerat på nyckeln sen o de är bra.

Vad som händer sen vettitusan, går bara o väntar på att Johans sista del i skolan ska bli klar. När hans uppsats är färdig ska vi ha massa tid för varandra, har varit dåligt med det på senaste tiden :(

Onsdag

Idag har det varit en rätt knäpp dag! Åkte ut till sommarlagret för att hämta en möbel Johan köpt. Sedan när vi kommer hem och ska kolla vilken sida som är neråt upptäcker vi att det är fel möbel. Så typiskt! Så nu har Johan åkt iväg med sin pappa för att bya den. I alla fall så tog vi bilen hem till mig och gick direkt till My Thai och köpte mat. I och med det så glömde jag att ta ur bilnyckeln ur väskan och åkte hem till Johan med den, vilket inte var så bra då min bror skulle ha bilen. Fast som tur var så hittade han en till nyckel där hemma, så jag slapp åka hem.

Och nu sitter jag och laddar för att gå på box-pass med Sofia. Ska bli så jäkla skönt att få slå ur sig lite ilska. Får se om sats färjestads box-instruktör är bättre än den andra. Förra gången var ju citys instruktör där och körde passet, vilket var ett bra pass förutom att han glömde bort tiden och det blev ingen stretchning. Men men...

Efter träningen blir det scones med min älskling, ska bli mysigt. Sen tummen upp för denna underbara värme.

Tom lägenhet

Åkte och tränade med Sofia, var förbannat skönt att komma ut från lägenheten ett tag. Men det gick segt idag, det känns att man har ett par dagars gång i benen. Imorgon ska vi antagligen prova på coreboll, jag har aldrig testat det och har inte en aning om vad det går ut på. Men man får väl testa på, får se om det blir boxning på onsdag också! Annars ska jag kanske ut en sväng med Johan imorgon, om han ska köpa en ny möbel till sin lägenhet. Hoppas på det i alla fall, tråkigt o vara hemma själv.

Sitter ju helt ensam hemma nu, min bror drog till Forshaga så det är rätt tomt. Ska lägga mig i sängen o kika på andra avenyn nu och dricka massa vatten.

Måndag

Jag är tillbaka i verkligheten igen, alltså varken praktik eller jobb. Det är tråkigt. Allt har gått rätt segt idag också, har bara ätit frukost, slappat framför tvn och datorn samt lagat lunch. Tror jag ska göra mig i ordning nu och gå bort till Hagahallen för att handla lite. Ska träna vid tre och är nog inte så jättepigg på att dra iväg efter det. Tror nämligen jag ska hämta upp en flyttkartong och rensa ut lite saker som får åka ner i förrådet tills vidare. Får väl ta med mig den stora klädsäcken ner också!

Rensar min garderob

Idag kom jag och Johan hem från ett par dagar i Göteborg. Jag var så otroligt trött på tåget hem att jag hade planer på att bara slappa järnet idag. Men jag gjorde mat till mig och lillebror när jag kom hem (mor&far är i Turkiet), sedan satte jag i gång och rensade garderoben. Har än så länge rensat ut en hel sopsäck! Ska vika och strukturera upp resten nu, så kan bli några plagg till som slängs. Jag är så feg vanligtvis men idag var jag tvungen att ställa mig frågan hur ofta och när jag skulle använda vissa plagg, känner mig nöjd nu.

Har ju sedan vi flyttat in här inte riktigt kommit i ordning. Det har varit praktik och jobb senaste tiden. Men denna veckan tror jag inte det blir något jobb så jag ska försöka få ordning på mitt rum ordentligt. Jag ska möblera om, köpa nytt skrivbord och fixa gardiner och blommor. Plus att jag ska få upp ett par hyllor. Får nog vänta med det mesta tills mamma och pappa kommer hem dock. Men en storstädning och rensning av saker som kan åka ner till förrådet blir.

Märker hur fort jag blir rastlös, jag orkar inte sitta still alls länge.

Ny vecka, nya tag

Fick hoppa in på jobb måndag-onsdag denna vecka, jag klagar inte ett dugg. Kommer sitta fint den 20e när lönen kommer. Var även på sats och tränade med Sofia efter jobbet, det gjorde nog min dag. Var irriterad innan men nu efter är mitt humör tusen gånger bättre. Att träna är otroligt roligt, längtar redan tills nästa träningspass som jag tror blir på onsdag. Imorgon ska jag försöka komma ut på en promenad, kan vara bra att variera sig lite.

Nu blir det att krypa ner i sängen och se på andra avenyn. Har en del avsnitt att ta igen.

Fräscha ögonbryn

Gav mig på något helt nytt igår, som innebär ganska mycket smärta. Av en slump hamnade jag på en sminkblogg där jag klickade mig vidare på ögonbryn och fick en lååång förklaring till snygga ögonbryn. Det slutade med att jag lite lätt trådade mina ögonbryn, inte alls svårt men vilken smärta. Dock formar jag dem inte med hjälp av trådningen utan försöker bara få med alla de småhår som man lätt missar när man noppar.

Men nu skall jag slänga på mig träningskläder och cykla bort till sats för att träna, är otroligt taggad och kommer nog köra på hårt idag :)


Dags för lite sömn

Varför är det så svårt att gå och lägga sig när man ska sova själv? Borde försöka komma i säng snart. Ladda batterierna för imorgon. Ska försöka komma iväg och träna i tid, ta en cykeltur till Strand för att besöka bror och Sofia samt fixa lite i mitt rum. Men det är skönt att vara hemma, är det alldeles för lite. Har haft världens bästa kväll med mammi o pappi.

Har även märkt att jag börjar bli vuxen, och min pappa har öst beröm på mig idag. Då blev jag glad.

7 maj 2010

Idag har jag och Johan 1½ år, kan inte fatta att det har gått så fort. Men min goding är världens bästa.

Jag älskar dig ♥

Lördag

Gårdagens träning gav positiv effekt, idag mår mina muskler otroligt mycket bättre. Efter träningen var det snabbt upp till Johan för att duscha och göra sig i ordning lite snabbt innan vi drog upp till Fredrik och Sofia. Åt mat lite halvsnabbt och åkte sedan ut till Skoghall för att kika på Fredriks pappa när han spelade. Åkte hem till Fredrik och gick ner till någon brasa, fast det hann börja regna innan den tändes så vi drog. Åkte hem till dem igen och körde charader, vilket var otroligt roligt. Glömde helt bort tiden och tittade på klockan när den var 00:58 och alla fyra blev lika paffa. Vi drog hem och försökte sova, men det har varit orolig sömn i natt.

Vi drog i alla fall ner på stan alla fyra idag vid 12:00, gick på matmarknaden på torget och en snabbis i mitt i city och avslutade det hela med mat på burger king. Sitter nu hemma i lägenheten och ska städa undan så jag för det första kan ha dörren öppen, låta folk komma hem samt för att det är skönare för mig själv att komma hem. Dock önskar jag att solen sken, mulet väder drar ner humöret.

Ikväll blir det tacomys hos Johan med Fredrik och Sofia. Ska bli jättetrevligt.

RSS 2.0