Valborg

Två jobbdagar är gjorda, är så skönt att tjäna pengar. Tjänar bra också, det är inte fel! Nu har jag precis kommit hem och sitter och dricker vatten, ska snart packa träningsväskan och cykla iväg till sats för att köra ett träningspass. Känner mig fortfarande lite stel sedan boxningen men att bli varm och mjuka upp musklerna är nog inte helt fel. Efter det blir det hem till Johan för att göra sig i ordning innan vi ska till Oden och Sofia och äta mat. Tror även vi skulle kolla på brasa på Hammarö och sedan tillbaka för att må gött.

Ih, livet är bannemig underbart! Kameran hänger kanske med ikväll också, så det kommer kanske upp lite bilder här som det inte blir allt för mycket av tyvärr.

Glädjen med träning har kommit tillbaka

Styrketräning måndag, drygt 5 mil cykling igår och 55 min box idag. Inte så dåligt va? Imorgon blir det vila och på fredag ska jag köra styrka igen, jag hade ärligt talat glömt hur roligt det är att träna. Promenader går inte att mäta, men styrketräning och pass är roligt. Fast box var mitt första pass men det var så förbannat roligt, kan lova att jag och Sofia ska dit och svettas fler gånger. Vi sparkade, slog och log som två tokar. När passet var över var det förbannat skönt, var längesen som jag var så svett och sliten. När tiden finns blir det bodybalance och satsafro också, kanske något annat också.

Jobb

Vad ofta planer förändras, idag till det positiva på alla sätt. Mina planer var ju att bjuda SYSteam på fika, och det har jag precis varit iväg och gjort. Men när jag skickade ett sms till min bror imorse för att höra om hur många som var där så ringde han upp. Då släppte han den goda nyheten att jag får hoppa in och jobba i sju dagar då Fredrik ska till Italien, snacka om att jag blev glad. Sju dagar med tjänade pengar är mycket för mig, och det kommer kännas mer annorlunda och bättre att gå dit när man vet att man tjänar pengar. Så från och med imorgon till nästa fredag har jag jobb, underbart.

Men nu ska jag städa undan i köket och äta något lätt innan det blir box med Sofia.

Onsdag

Blev en lite längre morgon idag, vaknade strax innan tio vilket var riktigt skönt. Dagen verkar rätt fullproppad ändå, har planer på att baka och gå iväg med det till SYSteam i eftermiddag. I så fall måste jag springa ner till Konsum mitt i city och handla lite. Ska även iväg på box med Sofia idag vid halv sex, ska bli roligt. ´

Mötet på arbetsförmedlingen igår gick jättebra, har nog världens bästa handledare. När jag kom hem hade mamma gjort världens godaste squashlasagne, efter maten tog mamma och jag cyklarna bort till lidl på våxnäs för att köpa glass. Kan verkligen tipsa som den glassen, hur god som helst. När vi kom hem gjorde hon slingor på mig, så nu är jag ljus igen.


Tisdag

Idag var det min andra "sovmorgon" i lägenheten sedan vi flyttade hit. Fast det blev väl inte så värst mycket sovmorgon eftersom jag vaknde klockan 8:00. Fast det är skönt att ha gott om tid, ska försöka fixa lite i mitt rum innan jag måste åka. Tex byta sängkläder och vädra täcken och kuddar på balkongen. Och plocka undan på mitt golv, borde även rensa min garderob men tror inte att det hinns med.

Ska försöka få upp lite bilder idag :)

Vill inte sova ensam

Det här med att sova ensam är inte min grej, och kommer antagligen aldrig bli heller. Tack och lov så innebär sömn i sin egna säng att man inser hur mycket man faktiskt tycker om varandra. Johan är underbar, det bara är så. Ingen är så omtänksam och snäll som han är, det gör mig lycklig.

Nu ska jag sova, imorgon ska jag äta frukost på balkongen och kanske gå ner på stan. På eftermiddagen blir min cykeltur till Forshaga av, heja! Försöker jag finna så mycket träning som möjligt tro? Jag cyklar nog varje dag. Plus att träna på sats är förbannat roligt, längtar redan tills nästa pass. Som kanske blir box på onsdag.

Inställt möte

Fick samtal från arbetsförmedlingen för ett tag sen, mitt möte är inställt. Så min dag blev helt plötsligt ganska händelselös, vad ska jag göra nu tro? Stan? Träna? Åka hem? Hm, börjar med lite lasagne tror jag. Plus fixa håret och dra på mig kläder. Borde även gå ner till apoteket och handla lite åt min krassliga älskling.

Pratade även med min mamma som berättade att de äntligen har köpt möbler till balkongen. Så nu kommer många dagar och kvällar spenderas där. Den är ju inglasad så den är varm även om solen inte skiner, det är inga fel.

Tillbaka till verkligheten

Första dagen som "arbetslös" igen, känns så himla konstigt. Ska hur som helst göra mig i ordning snart, packa lite, äta mat och sedan tar jag mig en cykeltur till Forshaga. Ska träffa min handläggare på arbetsförmedlingen för det första mötet sedan januari. Sedan blir det att cykla hem och direkt dra iväg och träna med Sofia. Fullt upp, fast det är skönt. Vad som händer ikväll vet jag inte, har ju ingenting att gå upp till..

Imorgon ska jag i alla fall eventuellt baka och gå till SYSteam med eftermiddagsfika. Har ju ändå ingenting bättre för mig.

Söndag

Söndag redan, vad hände med helgen egentligen? I fredags, efter att jag gjort min sista praktikdag på SYSteam kom Johan hem till mig. Vi gick ner på Lilla Sicilien och åt en jättegod pizza. Sedan kikade vi lite i affärer innan vi begav oss hem till mig igen så jag kunde packa ihop lite saker samt byta några ord med mamma och pappa. Sedan blev det cykeln upp till Johan och slappande i soffan hela kvällen. Igår var det slappt största delen av dagen, dock drog jag och tränade en stund vilket var jätteskönt. Kvällen spenderades hemma hos Fredrik och Sofia med god mat och massa prat.

Idag blir det lugnt åter igen. Funderar på att ta en dusch för och fräscha till mig lite och sedan ta en promenad. Johan är och städar på golfbanan så är ensam. Vid 16:30 blir det Satsafro med Sofia, kommer bli spännande.

Tisdag

Usch, jag funderar på om jag är påväg att åka på någon liten sjukdom nu. Sitter nämligen och fryser som en tok! Trots två tröjor och tofflor så fryser jag. Har både iskalla fötter och händer. Funderar stark på att dra på elementet och krypa ner under täcket och slappa där resten av kvällen, de vore verkligen något!

På tal om något helt annat så väntar jag med lycka på ett par vita converse som är påväg hem, snart i alla fall. Hoppas verkligen att bror och Sofia får landa i Sverige på torsdag.

Men innan jag kan krypa ner i sängen ska jag göra en matlåda samt plocka fram träningskläder och vanliga kläder till imorgon. Ska nämligen träna efter jobbet imorgon och sedan sova hos Johan på kvällen, ska bli mysigt.

Träningsprogram fixat

Har nu varit på SATS och fått ett träningsprogram av Kenneth. Skönt att ha någon som kan lägga upp det efter egna önskemål och få det personligt. Blev knappt en timme, räcker nog gott och väl då jag inte tränat ordentligt på ett par år. Är i alla fall taggad på att köra i gång, blir nog på onsdag med Sofia. Hade planer på i morgon, men känner att jag bara vill ha en eftermiddag då jag bara kan gå hem och göra ingenting. Hela förra veckan va det något efter jobbet, träna, Johan, handla osv. I morgon ska jag ta det lugnt, kanske ta en vända på stan.

Är sugen på jobb imorgon också, synd att det är så jobbigt att gå upp bara.

Lunch på balkongen

Är hemma på lunch, glömde matlådan här hemma så fick åka hem och äta. Kanske passande då jag behövde bestämma mig om en sko. Min bror är ju nämligen i Malaysia och har hittat converse för 270 kr. Dock fanns inte den storlek jag har på dem här hemma, utan en storlek större. Men enligt en storleksguide på Stadiums hemsida så är det en storlek större jag ska ha. Så det verkar bli dem ändå, så hoppas att dem sitter bra.

Annars har jag avnjutit en god lunch på balkongen, otroligt varmt och skönt där. Ska snart gå iväg till jobbet och köra klart eftermiddagen. Sedan blir det hem och äta lite snabbt innan jag ska iväg och möta upp en personlig tränare på SATS för att få mitt träningspass och min nyckel till maskinerna. Så idag är det full rulle minsann.


Mitt Karlstadliv är underbart

Söndag, och antagligen min sista söndagsångest på länge. Det känns sådär. Jag kommer sakna att ha något att gå till, sakna att få all beröm som jag fått under de här tre månaderna och jag kommer sakna att få lära mig nya saker varje dag. Och kanske framför allt den stämningen som finns på SYSteam, den är otrolig.

Sitter hur som helst hemma i lägenheten på Hamngatan, känns fortfarande crazy att vara Karlstadbo. Men jag är det, kikar jag ut genom mitt fönster ser jag rakt ner på drottninggatan. Men jag trivs, och saknar inte Forshaga för fem öre. Det känns rätt knäppt det med, trodde att jag skulle ha en klump i magen när huset blev sålt. Men det är mer en lättnad att få börja om på nytt, och jag vet att det är i goda händer. Känns bättre då.

Ska hur som helst slänga mig på cykeln hem till Johan nu. Är underbart att kunna cykla till honom. Väl där blir det Gossip Girl och sedan mys i soffan resten av kvällen.


Lördag

Fått många sköna timmar sömn inatt, och det behövdes verkligen. Har segat nu på förmiddagen men ska nu slänga på mig träningskläder och cykla ner till sats för att träna lite. Blir nog mest kondition tror jag, köra skiten ur mig! ;) Sen ska nog jag och Johan köpa mat, ingen känner direkt för att laga mat.

Detta är min sista "riktiga" helg eller vad man ska säga. Denna veckan är sista veckan på praktiken, sedan blir det lugnt igen. Men jag kommer sakna det. Är skönt att ha något att gå till varje dag.

Dags att träna

Har alldeles nyss ätit spaghetti och köttfärs så nu är jag otroligt redo för ett träningspass på sats. Ska byta om strax och sedan börja cykla mot Färjestad i lugn och ro. I förrgår hade jag en aning bråttom och cyklade som en dåre ut, det medgav ganska tunga ben sedan när jag väl skulle träna. Vill vara pigg och alert idag minsann. Känner lite träningsvärk i magen idag också, det är mycket härligt må jag säga.

Blå himmel

Har precis slängt i mig lite soppa och tagit några snabba foton från mitt fönster. Skall packa i ordning och sedan ta cykeln upp till Johan, längtar efter honom som en tok :) Han ska hjälpa mig med mina ansökningar till universitetet, har inte riktigt bestämt mig ännu men det löser sig nog till slut. Satt förresten ute i solen på lunchen idag och käkade, så himla skönt. Sedan satt jag och Fredrik kvar lite längre och njöt av det fina vädret. Har bara åtta dagar kvar på SYSteam, kommer kännas konstigt att sluta där. Och jag tror att deras känsla också blir konstig, när de alltid har haft mig där för alla "små-saker" som de själva inte haft tid med. Men det har varit lärorik till tusen.

Men nu ska jag skynda lite.




Vad jag ser utanför mitt fönster som sagt, härligt blå himmel i Karlstad idag i alla fall.


Träningskort på SATS

Är nu ägare till ett årskort silver på SATS, vilket innebär träning både på Färjestad och inne i stan. Just nu känns det både och, men jag antar att det blir bättre. Tränade i alla fall med Sofia idag, blev typ bara mage så jag antar att det blir lite skön träningsvärk imorgon. Men det är ju så det ska vara.

I morgon efter jobbet ska jag åka hem till Johan, det gillas mycket :) Är otroligt tomt att vara hemma och sova i sin egen säng. Min goding är bäst! ♥

Måndag

Solen skiner idag igen, och den gör en bannemig otroligt mycket piggare! Sitter nu och väntar på mat, sedan blir det en snabbtur på stan innan jag ska slänga mig på cykeln ut till Färjestad. Har möte med en rådgivare på SATS och efter det ska jag träna, ska bli otroligt skönt. Får sällskap av i alla fall Sofia, Fredrik befinner sig väl också där någonstans.

Förresten tar det bara 15 minuter med cykel från Johan till jobbet, vilket innebär att det känns mer motiverande att sova hos Johan nu. Har varit ganska jobbigt att gå upp klockan 6 och sen gå ner. Kan sova 20-30 minuter längre nu, lite men otroligt viktigt för mig.

Nu blir det käk!

Våren är här

Otroligt vilket underbart väder det är idag. Njöt till tusen när jag cyklade hem från Johan förut, invigde även mina nya polaroid-glasögon som jag fick i höstas. Dock var det faktiskt lite varmt med min långa vårjacka, fast det är bara härligt. Idag har jag och Johan städat hans lägenhet grundligt, sedan blev det mat och paj innan jag åkte hem. Och nu sitter jag hemma och slappar, har letat galet efter mitt hänglås från gymnasiet men hittar det inte. Så får väl kila ner på stan imorgon och besöka claesohlson för att köpa ett nytt. Behöver ju ett på skåpet när jag tränar!

Ska försöka fixa en matlåda nu innan jag ska upp till Rud igen. Blir gossip girl med Sofia vid sju och sedan kommer väl Johan och Fredrik hem någon gång från deras springtur och då blir det mat. En perfekt söndagkväll :)

Kanske skulle fota lite fynd från Ullared också, blev ju en del.

Kycklingpasta med spenat och soltorkade tomater


Kycklingfiléer
Fryst hackad spenat
Soltorkade tomater i olja
Vitlök
Mjölk
Salt
Peppar
Pasta

Skär kycklingfiléerna i strimlor och stek dem färdiga. Blanda i en pressad vitlöksklyfta, tinad spenat och soltorkade tomater och fräs detta ihop en stund. Häll över mjölken och låt koka ihop. Salta och peppra och servera med pasta.

Nageldekoration


Har gjort mina naglar vårfina med lite topplack och en sten på varje ringfinger, piffar upp något enkelt!

Lördag

Precis klivit innan för dörren efter att ha varit nere på stan med mamma en stund. Var dock inte så jättesugen på shopping idag då jag gick på Ullared från 8:00-17:00 igår. Fickmed mig en hel del bra grejor! Är supernöjd, billig shopping gillas. Ska snart börja dra mig upp mot Rud för att äta tacos och mysa med min älskling.

Ska även dricka drinkar, se på fotboll och testa något nytt till mina naglar :)

Onsdag

Har precis kommit hem från en snabbvisit nere på stan med mamma. Håller dock i mina pengar tills på fredag då det är dags för Ullared. Hur som helst ringde en rådgivare från SATS förut och det verkar som om jag får som jag vill trots allt, hihi. Har bokat in ett möte med henne på måndag och ska nog passa på att träna då också. Är nöjd nu vill jag säga.

Nu ska jag söka jobb, betala räkningar och föra över pengar till mitt konto. Mycket skoj..

Jag vill börja träna

Så som denna dagen varit idag, så skulle jag nog vilja ha alla mina dagar. Att för det första få vakna bredvid den finaste som finns, göra nytta på jobbet, ta sig hem för lite mat och sedan åka iväg och träna. Drog mig lite för den där träningen, men det var så roligt. Jag minns inte senast som jag tyckte det var så roligt att träna. Men jag funderar fortfarande på hur jag ska göra med det där gymkortet, det är dyrt och jag drar mig. Hade jag varit student hade det inte varit några problem alls. Men ska man behöva vänta till augusti? Hoppas att kvinnan från SATS ringer mig imorgon.

Känner i alla fall att nytta är gjord idag, nu är jag värd en god natts sömn. Ska bli skönt.

Ledig

Är ju ledig idag med, som de flesta andra. Har verkligen varit skönt med långledigt. Vad som händer idag vet jag inte än, är hemma hos Johan just nu men han har gått ner till sina föräldrar för att hugga ved. Jag är lite inne på att kanske dra mig hemåt, fast undrar i och för sig vad jag ska hitta på där.

Nu ska jag i alla fall hoppa in i duschen och göra mig i ordning. Hade velat haft sol så man kunde gå ut och njuta lite av det sköna vädret.

Trasiga bromsar

Kanske är dags att berätta om händelsen i onsdags?
Hur som helst började det väl egentligen redan vid 17:00 då jag var och klippte mig, var färdig strax efter 17:30 och då skyndade vi till Sportex så jag kunde köpa mig en cykel. Efter det åkte vi ut till Bergvik för att besöka systemet, träffade på Johan där också. Osmart som jag var glömde jag ge Johan mina påsar, skulle dricka mina cider hos honom. I och med det bad mamma mig att ta hennes bil upp till Johan för att slippa cykla med två påsar fulla med cider. Jag skulle ju ändå till SATS på Färjestad med Sofia för att prata om priser osv. Och jag var ganska så stressad pga att det varit fullt upp och att klockan började dra iväg.

Tror hur som helst att jag kom iväg innan åtta någon gång, drog mig för att köra ut bilen genom garaget eftersom porten är så smal. Åkte ut vid tandregleringen och mot rondellen vid Bilan. Det var vid Bilan som jag upptäcker att bromsen inte fungerar, eller ja, fungerar gör den men inte mycket. Den var trög och jag fick trycka till den ordentligt för att få stopp på bilen. Paniken steg och jag började ju fundera på vart jag kunde stanna. Åkte ut på Hagaleden och bestämde mig för att åka av mot Hagahallen, fick motorbromsa i god tid men det gick knackligt eftersom jag var livrädd. Hade inte en aning om jag skulle få stopp på bilen eller bränna in i refugen längre fram.

Kom av vägen utan problem och fick stanna på busshållsplatsen med varningsblinkers på. Ringde pappa och bara skrek att bromsarna inte fungerade, han fick smått panik och det dröjde inte innan han och mamma var på plats. Pappa ville åka iväg och känna efter hur bromsarna var. Mamma och jag såg att han parkerade bilen längre bort och att han gick runt bilen samtidigt som han pratade i telefon. När han kom tillbaka berättade han att min bror ringt och sagt att någon hade kört på bilen i garaget. Vi fick med andra ord slänga oss i bilen och köra hem och ner i garaget, där stod en dam på 50+ som påstod att hon fått kärringstopp och kört in i framänden på vår bil. Hon hade en rejäl spricka över hela regskylten och vi hade några repor på regskylten, med andra ord inga skador i lacken som tur var. Men jag funderar fortfarande på hur man kan få en sådan stor spricka genom ett kärringstopp?

Pappa berättade att de precis fått hämta mig och denna dam kunde inte stå för att våra bromsar ej fungerade. Men det var rätt konstigt när min bror använt bilen på kvällen innan och att det varken lyst några lampor eller att bromsarna varit konstiga. Hade de varit konstiga hade han kört in i betongväggen när han åkte ner i garaget. I alla fall fick vi ringa bärgningsbil och fick i torsdags ut en hyrbil.

Men jag har aldrig blivit så rädd som jag blev, jag kunde lika gärna kört rakt ut i rondellen och krockat. Kom i alla fall ut till SATS till slut och fick skjuts av Johans mamma hem :)

Långhelg

Äntligen är det helg och en längre dessutom, hur underbart som helst. Var kortdag på jobbet idag också, mycket skönt. Fick även ett litet påskägg av Barbro, eller det är väl från SYSteam antar jag, men glad blev jag minsann :)
Borde berätta om gårdagen men känner att jag inte har tid till det nu. Har hur som helst aldrig varit med om något så fruktansvärt otrevligt och den chocken jag fick är den värsta jag upplevt. Vad gör man när paniken tar över egentligen? Slutade bra som tur var, men mer om det en annan gång.

Har i alla fall klippt av mig håret och köpt en rejäl cykel så jag kan möta Karlstadlivet på riktigt, cykeln kommer bli min bästa vän. Hoppas att jag kan åka och hämta den idag också :) + att det förhoppningsvis blir att köpa kort på SATS, både till Färjestad och City, om det går som planerat det vill säga.

Men nu ska jag plocka undan i mitt rum lite snabbt innan jag ska åka till Johan.


RSS 2.0