Flytt i februari/mars?

Vi har fortfarande högsta budet på lägenheten och det har vi haft sedan i fredags. Jag väntar med spänning på morgondagen för då lär vi få veta ifall den andra budgivaren har dragit sig ur. Med andra ord kan detta innebära att jag blir Karlstadbo om bara några månader, att jag kommer få bo MITT i stan. Fan vad underbart! Men det kommer ändå kännas konstigt att lämna mitt barndomshem, har ju alltid bott där. I 20 år snart liksom... Men något nytt i livet behövs nog för min del.

Julpynt och cupcakes

Har precis sytt klart julgardinerna så de har kommit upp nu också. Ska sy om den jag gjorde igår bara, för jag är inte alls nöjd med den. Vi har även plockat fram tomtar, gran och adventsljusstake. En stjärna kommer upp i fönstret imorgon också, vi har inte någon bra lampa som passar till den ännu.

Nu ska jag däremot ge mig in i något annat, nämligen baka cupcakes. Blir vanliga choklad-cupcakes och sedan en med chocolatefrosting och den andra med peanut butter frosting. Ska bli riktigt spännande hur det smakar! :)

Ikväll blir det New Moon med Johan, Fredrik och Sofia - ska bli trevligt!

Calle



Gud jag har varit helt såld på Calle sen detta, han har varit min favorit rakt igenom :) Tycker bara att han är FÖR härlig alltså.


Glass med varma hallon

Precis ätit glass med varma hallon och sitter nu och slappar i soffan framför idol. Är värd en slapparkväll för jag har pysslat och haft mig hela dagen. Har ringt min chef från vikariatet och sökt nästa steg på ett jobb, gick vidare till nästa steg så det är roligt. Sedan har jag sytt julgardiner, fast blev bara klar med den ena och sen lagade jag och Johan tacos. Budgivningen på lägenheten har dragit i gång också, är förhoppningsvis en som dragit sig ur så då är vi två kvar och vi ligger på högsta budet nu. Jag hoppas och håller mina tummar nu!



Slutprov avklarat

Gjorde slutprovet i naturkunskap B imorse, så himla skönt att ha det avklarat. Nu sitter jag dock och är rastlös och har fått en go spänningshuvudvärk, antagligen för att alla spänningar jag haft i ett par veckor släpper nu. Blir nog att se på gårdagens greys anatomy som Johan har spelat in åt mig. Plus att jag har en O.C-box här som jag ska se, första säsongen är så bra :)

Full rulle idag

Jag borde inte sitta här utan göra en massa andra grejer. Som duscha, göra mig i ordning och packa. Ska nämligen göra lunch med Malin, åka och fira Sofia och sen bort till Johan. Borde hinna med och plugga lite också för jag ska göra prov i naturkunskap i morgon klockan 9:00. Ska bli så skönt att få det gjort!

Men nu ska jag skynda!

Tisdag

Det har varit segt idag, börjar bli trött på att bara gå hemma och göra ingenting. Har inte ens pluggat, men jag orkar inte bry mig längre utan vill bara göra provet och få ett godkänt eller vad som helst så jag slipper det. Har i alla fall mailat dem om att jag är redo så hoppas att de hör av sig med en tid i morgon.

Ska försöka ta och börja packa nu, ska vara hos Johan från i morgon tills nästa torsdag. Han åker till London då och vi kommer inte ses förrän på torsdagen en vecka senare, usch :( Jag mår dåligt bara av att tänka på det, är så jobbigt att inte få ses på så lång tid. I alla fall så har jag ju en del att packa, bara vilka skor som ska med ger mig ångest! Men tror nästan alla mina tre nya får följa med, kan inte bestämma mig annars.

Ska även på kalas hos Sofia imorgon som fyller 26 år, ska bli roligt. Efter det åker jag äntligen till Johan, längtar efter honom nu. Såg honom i söndagskväll senast då han gick upp tidigt igår. Och till helgen blir det New Moon med Johan, Sofia och Fredrik. Ska bli riktigt roligt!

Älskade morfar

För drygt ett år sedan skrev jag en minnestext i skolan tillägnad min morfar. Har gjort om den lite och ska publicera den nu, eftersom det idag är fyra år sedan min älskade morfar gick bort. Kan fortfarande inte helt och hållet förstå att jag aldrig mer kommer se honom, att saknaden för varje dag blir jobbigare, även om jag börjar lära mig att leva med den. 

När hösten kryper närmare ger det mig minnen av en annan tid i mitt liv. Hur jag befann mig i det gula rummet på intensivvården där min morfar fanns, det gula rummet med det dämpade ljuset. Att se min morfar rakt framför mig, känna hur trycket över mitt bröst ökade, hur jag höll tillbaka mina tårar även fast de brände bakom ögonlocken. Morfar låg i en sjukhussäng med slutna ögon och hängande läppar, omringad av alla möjliga maskiner. Vart enda lilla ljud från dessa gjorde att min puls ökade, i tron om att något var fel.

Jag minns känslan av att tvingas ta på sig munskydd innan jag gick för nära. Munskyddet som luktade så illa att jag fick svårt att andas. Munskyddet som satt tätt mot min mun och näsa, så nära att det blev varmt och fuktigt.

Jag minns hur jag stod på morfars högra sida. Med darrande ben och med tryck över bröstet tittade jag på en människa som funnits med mig hela livet och som nu började komma till slutet. Känslan av att se honom helt hjälplös gav mig panik, det fanns ingenting som jag kunde göra. Jag visste att jag skulle förlora en person som alltid funnits hos mig.

Jag kunde stå där vid sidan i evigheter och titta på morfar, jag minns ljudet av hur luften gick in och ut genom hans lungor med hjälp av respiratorn. Hur hans bröst rörde på sig upp och ner samtidigt som han bara låg alldeles stilla, nästan livlös. Men för mig var det inte bara att titta på en människa som fick hjälp med att andas. För mig var det att titta och tänka tillbaka på finare och bättre stunder, tänka på allting som jag fått uppleva tillsammans med min morfar. Tänka på när morfar lärde mig göra havregrynsgröt, eller den gången vi spelade finns i sjön och jag inte förstod vad ess var. Men det var vid sidan av sjukhussängen som jag insåg att jag inte glatt mig lika mycket åt de här sakerna när de väl hände.

Jag kunde aldrig gråta i det gula rummet, jag klev åt sidan, tårarna brände bakom ögonlocken och jag ville så gärna få allting ur mig men det gick inte. Jag sa aldrig någonting till min morfar när han låg i sjukhussängen, jag sa inte ens hej även fast jag visste om att han kunde höra mig. Jag höll aldrig morfar i handen, jag rörde honom aldrig och jag sa inte ens hej då en allra sista gång.


Kasslergratäng

Ingredienser 4 portioner
200 gram fryst spenat
400 gram kassler
400 gram tomater
1 tsk timjan
2 msk margarin
2 msk vetemjöl
4 dl mellanmjölk
salt och peppar
40 gram riven 17%-ig ost

Gör så här:
Tina spenaten i en kastrull på låg värme. Låt det mesta av vätskan koka bort. Skär kasslern i tunna skivor och tomaterna i tjocka.
Gör ostsåsen: Smält margarinet i en kastrull. Tillsätt mjölet och rör. Tillsätt mjölken och koka under omrörning i 5 minuter. Salta och peppra. Tillsätt osten.
Bred ut spenaten i en smord ugnsfast form. Lägg på kasslern och tomaterna. Smula över timjan och avsluta med ostsåsen. Gratinera i 225 grader i ca 15 minuter. Servera med kokt potatis.




Rosa

Jag är hemma nu vilket är väldigt skönt. Min bror kom och hämtade mig och sen drog vi ut till IKEA så jag kunde köpa en sytillbehörslåda och sen så köpte vi lite inslagningspapper till julklapparna. Sen bar det av hem och jag lagade mig lite mat, min kind värker inte lika mycket så jag kunde äta som tur var.

Ska slänga in receptet på det jag åt snart och sedan ska jag börja skissa på en grej. Har massa, massa planer nu och hoppas att jag lyckas med dem ;)

Annars tror jag att jag kommit in i en rosa period (den första någonsin i så fall). Har rosa förpackningar på shampoo, balsam och tvål. + att min kalender för 2010 är rosa. Heja!


Dålig måndag

Snacka om att det är en så jävla piss-dålig dag idag. Känner mig febrig, och har en gött inflamerad blåsa i kinden som gör att ja knappt kan öppna munnen. Plus att jag blir så jävla, jävla trött på folk! Hoppas jag blir Karlstadbo snart så slipper jag tänka på massa skit.

Söndag

Har precis kommit ut ur duschen, och känner mig nu som en ny människa nästan. Ska försöka sy julgardinerna idag så att dem är klara tills första advent som är nästa helg. Egentligen vill ju jag julpynta redan nu men jag får nog hålla mig till nästa helg. Ska även fila och måla naglarna, blir nog bara vanligt ljusrosa idag. Får se ifall jag orkar pilla med manikyr-pennan. Vet inte riktigt om jag har tålamod till det idag bara.

Förresten är det otroligt trist väder ute idag, jag är inte alls lika pigg och glad som jag var igår då solen sken. Idag vill man bara krypa upp i soffan med en godispåse och se en riktigt, riktigt bra film. Men så blir det nog inte idag, ska försöka göra någon nytta i alla fall.

I morgon ska jag åka hem, så skönt ska det bli. Jag hann och bli ganska hemmakär förra veckan när jag var hemma i ett par dagar. Ska bli skönt att vara hemma en hel helg när Johan åker till London om en och en halv vecka också. Är så trött på allt åkande hit och dit, hemma är jag bara lugn.

Vilken bra helg

Vad mycket saker som händer denna helg. Lillebror tog körkort, vi kollade på en lägenhet som är helt toppen som vi verkligen kommer buda på. Och jag hoppas så in i norden att vi får den, jag älskar den :) Och nu fick jag precis veta att min storebror Christoffer och hans sambo Sofia förlovade sig igår. Det har hänt massa bra och roliga saker denna helg.

Så grattis Jesper till körkortet, och grattis Ch och Sofia till förlovningen :)

Lördag

Vad mycket jag har hunnit med idag. Klockan ringde 8:30 och då drog jag och Johan till Willys och handlade lite smått och gott. Sedan bar det hem för att göra och äta frukost, färskt bröd såklart. Sedan kopplade vi in Johans playstation som vi ska spela på ikväll. Och nu sitter jag i ordninggjord och väntar på ett samtal från mina föräldrar, vi ska ju kolla på lägenhet om 45 minuter. Ska bli väldigt spännande och se den på riktigt. I eftermiddag blir det tacos med älsklingen och sen ska vi spela lite tv-spel o mysa :)

Jag gillar lördagar, och jag gillar Johan ♥

Är så glad

Gud jag har gått omkring och haft ont i magen och varit otroligt orolig denna morgon. Men det är väl kanke inte så konstigt när man vet om att ens lillebror har uppkörning 10:45. Men tack och lov så klarade han den och jag är så otroligt glad för hans skull :D Han kommer och hämtar mig senare så ska vi åka ut till Bergvik tror jag.

Senare i eftermiddag bär det iväg till Johans föräldrar för någon typ av Thanksgiving-kväll med Amerikansk mat, ska bli riktigt spännande. Men nu inväntar jag Johan så jag kan berätta den glada nyheten för honom.

Tillbaka hos Johan

Åh vad skönt det är att vara tillbaka i Karlstad igen. Kom hit vid åtta imorse och klagar inte ett dugg att jag fick krypa ner bredvid min varma och trötta älskling. Vi har tagit det lugnt nu på förmiddagen och han åkte precis till skolan för att ha föreläsning till 16:00. Så fram till dess ska jag försöka plugga en del så jag får undan, jag behöver ju inte lägga ner lika mycket nu eftersom jag får ha med boken på provet. Men känns ändå bättre att kunna det hyffsat bra ändå.

Så min dag består av plugg, försöka komma på mat tills sen samt hockey. Färjestad - Hv ikväll o det går inte att missa, dock får jag väl sitta själv på hemmaplan. Om inte min kära pappa har biljetter över förstås.

Heja mig!

Alltså, ska jag skratta eller gråta nu? Jag har pluggat intensivt genom sidorna i min bok på 230 sidor. Så fick jag precis reda på av läraren att jag ska kunna det i stora drag och kunna dra slutsatser, samt att jag får ha med mig boken på provet. Heja mig eller?!

Det blev ju i och för sig en aning lugnare nu, men ändå. De kunde väl meddelat det innan jag satt och klurade på hur jag skulle lära mig allt.

Min älskling är söt

Johan ringde förut och vi la precis på. Han är bara för söt ibland "Jag saknar dig nu, igår gick det bra men idag är det tomt". Så jag får nog åka till honom imorgon även om jag hade mina planer på att stanna hemma och plugga. Men det är skönt att vara hos honom, börjar bli puss- och kramsjuk nu faktiskt. Tänk att vara ifrån varandra ett litet tag kan göra så mycket.

Jag har gett upp mitt pluggande tror jag, ska käka mellanmål och slappa framför tvn istället. Samt fundera på vilka skor/stövlar och kläder som skall med till Karlstad.

Pluggar

Pluggandet känns inte lika motiverande idag. I och för sig gör det väl aldrig det, men igår hade jag i alla fall flyt och kom igenom 50 sidor utan några problem. Nu står det stilla och jag orkar verkligen inte, kanske är det för att jag är inne på kapitlet om rymden vilket inte intresserar mig för fem öre! Men det är bara att bita ihop, blir minst 50 sidor till idag, heja mig!

Lägenhetsvisning på g

Wie, på lördag ska jag och min familj iväg och kolla på en lägenhet på Hamngatan. Vi har fått en egen visning och det ska bli skönt, då kan man gå i lugn och ro samt ställa alla möjliga frågor till mäklaren. Nu hoppas jag bara på att den är lika fin i verkligheten och att den passar oss. Som jag har längtat efter att få bli Karlstadbo, har det mesta i Karlstad och trivs bättre där. Så nu håller jag tummarna för oss! :)

Fruktsallad

Jag har läst och skrivit mig igenom runt en 40 sidor idag, så jag är faktiskt nöjd med mig själv. Har dessutom lagat mat åt min kära familj, med lite hjälp av pappa som fick skala potatis och lillebrorsan som mest stod och pratade på. Vet inte vad som hänt med brorsan, förr satt han mest på sitt rum och var tjurig. Nu kommer han till och med in i mitt rum och säger hej när han kommer hem, och pratar mer än gärna och länge. Vad hände? :)

Nu är det frågan om jag ska plugga lite till eller om jag ska lägga mig framför tvn? Känns som om jag är värd tvn faktiskt, så tar jag nya tag imorgon. Har ställt klockan på 9:00 så att jag kommer i gång i tid. Åt precis fruktsallad också - med äpple, kiwi och clementin, samt yoghurt med vaniljsocker.


Sött från Cult

Jag är såld på dessa två från Cult, vill ha och vill ge. Synd bara att dem ska vara så förbannat dyra. Hade ju planer på att ge den översta med kanel, socker och en liten blomma till min mormor i julklapp. Och dem under till min bror och mina föräldrar. Måste tänka om nu bara..



Bilderna kommer från Fröken Fräken


Jobbiga försäljare

Jag har fått en del pluggat idag fast jag är ändå inte nöjd och ska göra ännu mer inom kort. Är bara det att jag precis blev avbruten, såg att det kom någon till grannen med pärm och grejer. Så jag släckte ljuset i köket och hallen samt stängde av musiken och gick in på mitt rum. Bara väntar på att han skall komma hit och plinga på här.

Alltså inte nog med alla telefonförsäljare som ringer, som tur är har vi nix sen en tid tillbaka. Men ändå ringer det nog någon varje dag från Canal digital, viasat, telia eller något annat ställe. Varför ska dem nu börja gå hem till folk och störa? Jag vägrar att öppna dörren om det plingar på, och jag kan inte sitta i köket och plugga eftersom man ser in till oss där rätt väl.

Jag hatar försäljare som tränger sig på via telefon eller i hemmet, usch!

Tisdag

Har precis slängt i mig en skål med yoghurt och hallonsylt. Ska dra på mig mysiga kläder, sätta upp håret och sedan slå mig ned framför mina böcker. Jag bara måste försöka plugga flitigt idag så att jag blir av med det snart. Blir arg på mig själv när jag skjuter upp det hela tiden, är ju bara att slå sig ned och plugga järnet så kan man strunta i det sen. Hade även tänkt en promenad idag, dock regnar det rejält men en kortis får det nog bli i alla fall.


Ändrade planer

Som vanligt blev inte dagen alls så som jag hade tänkt mig. När jag precis var färdigduschad kom Johan hem, mycket tidigare än jag trodde. Jag satte mig ner och pluggade en liten stund, sedan bestämde vi att vi skulle dra ner till stan så var bara att slänga i sig mat och göra sig i ordning. Blev promenad till stan och tillbaka, samt lite besök i några affärer. Jag kikade på några julklappar som jag är sugen på att köpa från Cult, dock var det superdyrt för min lilla plånbok så ska tänka på saken. Var även förbi hos Sofia på Eurosko så att Johan kunde köpa sig skosnören, tre stycken för 14,50 kr, inte så dåligt. Plus att jag köpte väskan som jag kikat på, kommer bild på den imorgon när jag orkar fota den.

Ska dricka vatten och komma på något bättre att göra nu. Twilight går på tv1000 så skulle kanske kolla lite på den, eller på P.S. I love you, är bara att välja och vraka. Är hur som helst skönt att vara hemma lite, saknar min familj när jag är borta så mycket. Känns ju som att jag flyttat fastän jag är skriven hemma och inte betalar någon hyra hos Johan. Ändå är jag mer hos honom än hemma, fast ska ju vara hemma ett par dagar nu i alla fall.

Måndag

Usch vilken seg morgon/förmiddag det har varit idag. Bortsett från att jag var supertrött när klockan ringde så har jag inte heller varit ett dugg hungrig, jag fick klämma i mig frukost förut. Hatar när tuggorna bara växer i munnen på en, hoppas i alla fall att jag orkar äta lunch senare.

Ska hoppa in i duschen nu och försöka vakna till, sedan måste jag verkligen sätta mig ner och plugga. Jag är så dålig på det så det finns inte, men nu måste jag i alla fall sitta i en timma eller två. Ska åka hem idag också, har ingen aning om jag hinner säga hej då till Johan.

Söndagsmys

Jag åker inte hem, gör det nog imorgon eller på tisdag. Jag och Johan ska nämligen iväg till Oden och Sofia ikväll, så att jag och Sofia kan se på one tree hill och gossip girl tillsammans :) Vad grabbarna hittar på märks, de brukar bete sig som små barn när de umgås så det blir väl något galet skulle jag tro. Blir Filip och Fredrik samt Ben&Jerry glass också tror jag.

Ska göra klart vår kycklingsallad snart, om nu Johan kommer hem med grädde och gurka. Det kommer recept på den vill jag lova, den är supergod!

Lördag

Jag är trött, mår dåligt och funderar på att åka hem imorgon.
Kanske skulle gå och lägga sig?

Snö

Det snöar som bara den i Karlstad och det lägger sig på backen vilket är super, jag älskar snö. Ska snart gå ut och möta upp min älskling så man kan få pussas lite i snö-vädret, hur mysigt är inte det?

Johan

Julklappar

Precis kikat på idol i min ensamhet, Johan har gick iväg till Marcus för ett tag sen. Tror att jag ska ringa mamma och tjata lite nu snart. Ska nog fråga om jag kan få låna våran elvisp också, har nämligen tänkt testa att göra citronsorbet imorgon, Johan har ingen talan om det. Hon ska nämligen ändå ner till Karlstad imorgon för att tapetsera hos min bror och Sofia. Med andra ord kan hon lika gärna svänga förbi med den, plus hämta en grej som jag fixat åt Jesper.

Annars har jag börjat fundera på vad jag ska ge mina nära och kära i julklapp. Johan åker till London i början på december (jag skulle egentligen följt med), han ska i alla fall köpa lite saker åt mig som jag ska ge mamma och pappa i julklapp.

Har tänkt att köpa te från Harrods till dem bland annat. Det måste vara världens godaste te, och det är värt vartenda pund kan jag säga! Dessutom älskar jag alla dessa burkar, de är ju fina att titta på också :)





Alla bilder kommer från http://www.harrods.com

Personligt brev

Kände att mitt cv + personliga brev behövde fräschas upp lite. Men jag kör liksom fast hela tiden, varför är det så svårt att skriva om sig själv egentligen? Det var ett år sen jag skrev det jag har nu och det har ju förändrats mycket sedan dess, och jag vill få till det på ett perfekt sätt. Men jag blir ju aldrig nöjd, ååh..

Jag får väl göra som när man läste textkommunikation, skriva om allt möjligt i 15 min. Det kanske släpper sen, ska fundera vidare på det.

Spenatlasagne

Recept för fyra portioner

Tomatsås
200 gram gul lök
2 klyftor vitlök
1 msk olivolja
6 dl krossade tomater
2 tsk örtkryddor
En nypa socker
Salt och peppar

Fyllning
250 gram hackad fryst spenat
250 gram keso
200 gram lasagneplattor
80 gram riven 17% ost
2 dl standardmjölk

Instruktioner
Börja med tomatsåsen. Hacka lök och fräs i olja i en kastrull. Tillsätt tomater, örtkrydda, socker, salt och peppar. Låt koka i 10-15 minuter.
Tina spenaten i en kastrull på svag värme så att vätskan avdunstar. Låt svalna. Tillsätt keson.
Varva tomatsås och spenatblandning med lasagneplattor i en fyrkantig smord form. Det är viktigt att plattorna inte ligger omlott. Tomatsås överst och underst. Allra överst strös den rivna osten. Häll över mjölken.
Gräddas i ugn 225 ca 35-40 minuter. Täck lasagnen med folie den sista stunden.


Mina nya skor


Fodrad vinterstövel från Roots 1395:-


Stövel från Face 1395:-


Stövlett från Chilli 599:-

Min torsdag

Vilken dag det var igår, och vad fort den gick. Gick ut och gick ungefär 6,6 km vilket var jätteskönt. Sedan gick jag och Johan och handlade, jag lagade mat och sedan gick jag ut och gick med Mia. Jag tror nästan vi var ute i över en timme eller något, och innan jag gick hem så följde jag med upp till henne en stund. Sen gick jag hem, åt mat igen för vi skulle gå ner till Johans familj och se på hockey. Köpte glass till det också så satt där o myste hela matchen. Dagen liksom bara försvann superfort!

Nu ska jag snart äta frukost, sen ska jag fota mina skor och lägga upp dem här :)
Resten av dagen ska jag plugga typ, i eftermiddag någon gång blir det färska räkor, havskräftor och krabba nere hos Johans familj (jag håller mig nog dock till räkorna bara).

Full rulle idag

Det har faktiskt varit en rätt slitsam dag idag. Så nu ska jag tvätta bort smink, borsta tänderna och slockna i sängen. Kommer nog somna innan Johan kommer och lägger sig. Imorgon blir det nog mer uppdatering om det hinns med :)

Hämtat mina skor

Äntligen, äntligen har vi hämtat våra skor. Jag fick två skinnstövlar och ett par stövletter för 850 kronor. De skulle egentligen ha kostat ungefär 3400. Så kan jag vara annat än nöjd? Bilder kommer på dem inom kort. Nu har vi nyss ätit mat och Johan gick precis utanför dörren, själv ska man sätta sig och plugga lite nu.

Denna dagen har känts lång men ändå är den bara kvar i ett, är bra att gå upp tidigt ibland. Förresten ska vi mäta gardinerna sen ifall vi ska köpa tyg till julgardiner. Hoppas att vi hittar något fint i eftermiddag.

Men nu skall jag gräva ner mig i naturkunskapsboken och försöka lära mig lite.

Promenad med mamma

Det har inte alls blivit så mycket pluggande idag som jag hade tänkt. Men när jag väl satt där med böckerna så gick mina tankar åt annat håll ändå. Jag bara önskar att jag vore lättlärd så att allting gick så mycket enklare och smidigare än vad det gör. Men jag vet om att jag måste ta tag i det förr eller senare, ju snabbare desto bättre för då blir jag snart av med det.

Annars tog jag och mamma en promenad nu på kvällen, det var kallt ute men ändå lite uppfriskande med en promenad. Blir massa gående imorgon också för då ska jag och Johan gå ner till stan, skönt må jag säga.

Vår ett års dag 7/11

I lördags firade vi ett år tillsammans, det var en otroligt underbar dag. Kan inte fatta att vi redan har varit tillsammans i ett år. Vi har varit med om så mycket, och vi har kommit varandra så nära. Kärleken är så otroligt fantastisk. Jag älskar att vara kär!

Vi åt skagentoast till förrätt, hasselbackspotatis, pepparbiff och pepparsås till varmrätt och chokladpudding till efterrätt.





Myskvällar under förra veckan

Här kommer lite bilder från förra veckan. Min och älsklings mysmiddag och min egna myskväll.




Jul 2009

Jag har fått världens roligaste uppgift av Johan i år. Jag ska få julpynta hans lägenhet, och det ska bli hur roligt som helst för jag verkligen ÄLSKAR julen. Det är verkligen den mysigaste tiden på året, och man får spendera den med sina närmaste. I alla fall har jag suttit och kikat lite på IKEA's hemsida för att hitta något billigt och köpa. Hittade lite mysiga saker som kanske får pryda Johans lilla lägenhet i år.


Ny blogg

Ibland behövs det lite förändringar här i livet. Så nu har jag förflyttat min blogg hit istället, med nytt innehåll också hade jag tänkt. Nu skall designen komma på sin plats bara!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0