Vill flytta nu

Usch, saknar Johan riktigt mycket! Hade mer än gärna varit hos honom nu. Och det sköna är att om bara några dagar så kan jag vara hos Johan när jag vill. Med andra ord behövs inte alls lika mycket planering, känner jag för att träffa honom är det bara att slänga sig på cykeln, ta en promenad eller åka buss i typ tio minuter så är jag där. Det är så underbart!

Packningen har gått sådär idag, känner att motivationen är på noll och att det börjar bli alldeles för tråkigt nu. Men det är väldigt, väldigt lite kvar som tur är. Jag vill bara komma iväg, vara på plats och känna att allting börjar bli som vanligt igen. Nu har man bott bland flyttkartonger i flera veckor och hela huset känns som en röra. Jag får panik när det är rörigt, kan inte slappna av alls.

Men nu ska jag plocka lite för sista gången idag, sedan ska jag slappa och göra varm choklad.

Söndag

Det är dags för slutspurten på flyttpackningen, idag ska jag försöka få det mesta färdigt. Få ner sådant som sitter på väggarna plus mina gardiner. Fast först ska jag plocka fram kläder inför veckan och resten skall ner i resväskor!

Ska försöka komma upp med lite fler bilder, var ett tag sen, men jag är nog för lat.

Det närmar sig

Precis kommit hem från Johan. Ska ta tag i min garderob och packa ner så mycket som möjligt i resväskor. Några plagg får sparas till veckan också. Sedan bär det iväg på kalas hos min bror som fyllde 24 år igår. Efter det hem till Johan för mat och sedan ska vi åka till lägenheten och kolla, för igår fick vi nycklarna så nu är den verkligen vår! Dock ska det ju tapetseras nu under veckan så flytten sker ju nästa fredag :) Detta är med andra ord min allra sista helg i huset, och sedan min sista vecka här. Miljöombyte ska bli skönt.

Nu ska jag packa!

Torsdag

På två dagar har jag fått ungefär 10 telefoner att flasha och konfa, en aning lite med tanke på hur många lånetelefoner vi skickat ut. Har gjort snart 80 telefoner och det är typ 100 kvar. Antar att många har haft den där underbara tanken att lämna bort jobbmobilen över helgen, vilket innebär att jag säkert kommer få en hel drös med telefoner i morgon. Förra fredagen fick jag väl typ 24 st. Men skönt att ha mycket och göra för då går dagarna fort, fast jag måste hinna med att skicka med dessa samma dag också.

Och i helgen är det fullt upp! Min bror fyller år i morgon, med andra ord kalas i helgen. Sedan ska jag umgås med Johan, rensa och packa det allra sista. Helgen kommer gå allt för fort :( Kommer inte få umgås speciellt mycket med älsklingen heller eftersom han måste plugga till sin tenta som är på måndag, vi har inte haft en riktig helg tillsammans på två veckor. Och nästa helg lär jag ha fullt upp med att packa upp och komma i ordning i mitt nya hem.

Längtar tills allt lugnar sig och jag får tid att ha fritid.

Dag 53

Gått idag: 5,27 km
Gått denna vecka: 12,71 km
Gått totalt: 89,05 km
Kvar till Delmål 2 (Vänersborg) - 72,05 km
Kvar till mål (Malmö) - 439,53 km

Dag 52 av 129

Gått idag: 3,72 km
Gått denna vecka: 7,44 km
Gått totalt: 83,78 km
Kvar till Delmål 2 (Vänersborg) - 77,32 km
Kvar till mål (Malmö) - 444,8 km

Dag 51 av 129

Gått idag: 3,72 km
Gått denna vecka: 3,72 km
Gått totalt: 80,06 km
Kvar till Delmål 2 (Vänersborg) - 81,04 km
Kvar till mål (Malmö) - 448,52 km

Flytt och jobb är en jobbig kombination

Kan just nu säga att jag önskar att dygnen innehöll några fler timmar. Det är fullt upp från tidig morgon till kväll. Dock har jag fått koppla av lite hos Johan två kvällar, bortsett från att vi varit iväg och kikat och till slut bestämt oss för tapeter - var iväg både måndag och tisdag. Har haft jättemånga telefoner att flasha och konfa på jobbet, plus över 150 telefoner att märka. Har jobbat tre dagar i rad med fruktansvärd huvudvärk som smygit sig på strax efter lunch. Just nu längtar jag bara tills helgen så jag får sova ut lite, men den kommer ändå bestå av massa packning.

Längtar tills nästa fredag när flytten är gjord, och det bara är att packa upp och blicka framåt. Nu går man bara och väntar på att flytten ska ske så man får komma i ordning igen.

Trött på att rensa och packa

Jag har suttit precis hela dagen och rensat och packat, känns inte som att det finns något slut. Har rivit ut allting ur min stora garderob, den innehöll fyra papperskassar kläder som är slängda samt fem kartonger med massa saker. Jag vet inte ens vart jag ska lägga allt längre, usch.

Ska i alla fall fylla på med energi snart genom pappas kycklingsallad, ska bli gott. Och kvällen, ja, den spenderas bland damm och kartonger. Vill flytta nu så allt är gjort.

Du & Jag



Jag älskar dig


OS-medaljer

Att flyttpacka tar mer på krafterna än man tror. Detta resulterade i att jag hamnade i soffan otroligt trött, men vaknade snabbt till när längdskidåkningen blev otroligt spännande. Ett härligt guld till Marcus Hellner och ett härligt brons till Johan Olsson, vilken fantastisk kväll. Dock är jag inte lika trött längre, men ska lägga mig i sängen ändå och lär nog bli en aning trött då hoppas jag.

I morgon ska jag ta nya tag med packning och rensning. Hoppas på att min kväll spenderas hos älsklingen också.

Fredag

Äntligen helg! Vilken slitsam vecka det har varit, har känt mig hängig och min förkylning tog lite omtag men nu börjar jag känna mig bättre igen. Igår somnade jag framför tvn vid 21:00 och sov i en halvtimme, sedan gick jag upp och gjorde mig i ordning och gick och la mig igen och somnade bums. Är trött redan nu, det sliter lite att jobba. Har haft fullt upp idag också, skulle flasha och konfigurera över 20 telefoner. Självklart krånglade systemet så det gick ju inget vidare, vi fick väl iväg 12 telefoner eller något. Hoppas det funkar bättre på måndag!

I helgen befinner sig Johan i Stockholm så jag är hemma. Och hela helgen skall jag packa, ska försöka få det mesta klart. Men vill egentligen inte spendera en hel helg hemma, saknar min goding supermycket :( Men det är skönt för om två veckor befinner jag mig i Karlstad, då är vi nyinflyttade och i en härlig röra kan jag tänka mig. Och jag kan GÅ till Johan, hur underbart som helst.

Men nu ska jag slappa vidare, blir en tidig kväll ikväll kan jag lova. Också vaknar jag väl vid åtta i morgon och är pigg, vore väl typiskt i alla fall.


Dag 44 av 129

Gått idag: 3,72 km
Gått denna vecka: 7,44 km
Gått totalt: 76,34 km
Kvar till Delmål 2 (Vänersborg) - 84,76 km
Kvar till mål (Malmö) - 452,24 km

Dag 43 av 129

Gått idag: 3,72 km
Gått denna vecka: 3,72 km
Gått totalt: 72,65 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 1,06 km
Kvar till mål (Malmö) - 455,96 km

Kikat på lägenheten

Efter ytterligare en rolig arbetsdag bar det av mot lägenheten för att kolla lite utrymmen samt mäta, + att målaren var med och kikade lite, det skall ju taptseras om i mitt och Jespers rum innan vi flyttar in. Kändes konstigt att kliva in i en tom lägenhet och gå in i sitt framtida rum, det är litet och jag har insett att ett skrivbord kommer göra det hela alldeles för trångt. Så med andra ord är jag nog illa tvungen att köpa mig en bärbar dator, även om det kommer svida rejält att behöva lägga ut så mycket pengar.

Hur som helst så kändes lägenheten mycket större denna gången och vissa saker var annorlunda mot vad jag minns. Har ju bara varit där en gång förut så det är väl kanske inte så konstigt. Efter detta bar det i alla fall av mot Bergvik med mamma och bror så han kunde köpa sig lite skor och kläder.

Nu ska jag packa lite kläder som ska med till Johan. Och sen ska jag fylla en flyttkartong eller två så jag får undan lite. Till helgen ska det mesta packas ner, det enda som ska återstå är min säng, dator och kläder typ.

Något gott kan föra med sig något känslosamt

Att packa ner alla sina saker i flyttkartonger är inte roligt på något sätt, förutom att det ger något gott med sig till slut. Men när jag satt på golvet förut och började plocka ner alla mina ägodelar började det gå upp för mig att det här faktiskt händer på riktigt. Jag packar ner mitt liv och hela min trygghet i kartonger för att starta något helt nytt, på en plats som står mig så nära - men ändå inte. Jag trodde inte att det skulle kännas jobbigt alls att behöva göra det här, men ju mer det närmar sig, desto mer inser jag att det är någon annan som kommer bo i mitt hus - inte jag.

Det här är ändå platsen som alltid funnits som den tryggaste platsen i världen. Det är här jag tagit mina första steg, det är här alla barndomsminnen finns, det var här jag tillbringade en del tid med min första kärlek. 
I det här huset har det varit glädje, skratt och en del tårar. Men jag är glad att det var innanför dessa fyra väggar jag växte upp och att det var på denna gräsmattan jag lekte.

Jag vet att min nya tillvaro kommer passa mig mycket bättre. Och man kanske är gammal nog att släppa tag om en tjugoårig trygghet och börja om på något nytt, på ett just nu bättre ställe.

Jag vet att den sista natten kommer kännas konstig, och jag vet att den dagen jag backar ut bilen från uppfarten för sista gången så kommer det vara med en aning ångest.

Fiskmåsar på jobbet



Fotade lite på jobbet i fredags. Dock var det superljust då solen sken så det stod härliga till. Men gillar denna bilden ändå, är ju marint tema som man kanske kan skymta. Riktigt snygg inredning faktiskt.

Städa och packa

Hemma i Forshaga igen, gillar det inte alls. Och jag kommer inte göra det direkt roligare heller. Ska nämligen börja packa ner lite i flyttkartonger nu samt försöka städa undan lite. Mitt rum ser ut som krig och man ser knappt golvet, heja! Sen ska jag hinna göra müsli någon gång emellan också.

Saknar min skruttis, undrar hur jag ska klara mig utan honom i helgen :(

En mysig alla hjärtans dag igår

Veckans första arbetsdag är avklarad vilket känns skönt, måndagar är alltid extra tunga tycker jag. Har haft att göra hela dagen och det gillas, blev inte färdig med det jag pysslat med så har att göra i morgon med. Fick skjuts av pappa hem till Johan efter jobbet, var skönt att spara lite tid istället för att gå hem.

Hade även en jättebra men spontan alla hjärtans dag. Jag och Johan gjorde som förra året - bestämde att inte fira alls utan bara mysa lite extra. Men det blev inte alls som tänkt, Fredrik och Sofia ville åka till Charlottenberg så det blev. Var lugnt och skönt med inte så mycket folk, fick med mig ett par supersnygga skor som jag verkligen längtar efter att använda, två nagellack och torrschampoo. + lite godis från gottebiten. Efter shoppingen åkte vi till Norge, Kongsvinger med andra ord. Åkte upp till fästningen och kollade på den fantastiska utsikten, stör mig fortfarande på att jag inte hade kameran med.

Hur som helst var det nog den bästa alla hjärtans dag någonsin :) Spontana resor gillas skarpt.

Men nu ska jag flytta mig till soffan för att kika på lite skidåkning, heja Sverige!

Att jobba är faktiskt kul

Var det inte måndag nyss? Känns som det i alla fall, i morgon är det redan fredag. Ska faktiskt bli skönt, jag vill ha sovmorgon. Har haft fullt upp på jobbet idag, fast det började dåligt när jag klämde ringfingret mellan den tunga bommen och dörrkarmen på lagret. Eftersom det är inbrottssäkert så är det rätt tungt, gjorde med andra ord jävligt ont.

Sedan har jag märkt ungefär 50-60 "nya" lånetelefoner och lagt in dem i systemet, rensat dem och sedan levererat 50 st. Var fullt upp till prick 17:00. I morgon är det nya tag, hoppas det är lika mycket att göra då. Ska få iväg 150 brev som skall stämplas, så lite att göra i alla fall.

Nu ska jag göra lite müsli och slappa, och kanske ringa min älskling :)

Dagarna går framåt

Idag är en sån där dag som man varit otroligt effektiv på och gjort så mycket som det bara går. Förutom jobbet, där jag stod på lagret nästan hela dagen, plus att jag letade adresser så har det varit fullt upp. Har hunnit äta mat, dricka te och se på tv samt söka åtta jobb. Lite duktig tycker jag att jag är minsann. Men nu saknar jag min älskling.. Men tror bannemig att jag ska gå och lägga mig snart, är supertrött! Och det är en dag i morgon, som säkerligen innehåller en massa saker. Dessa jobbiga telefonsamtal skall ringas, drar mig för det men vet att det måste göras och att det kommer kännas bättre efteråt. JAG KAN! Skönt att helgen närmar sig, ska bli skönt att vila upp sig och umgås med underbara människor.

Förresten bakade jag och Sofia världens godaste kakor igår, och en polkakaka som det var svårt att sätta fingret på om den var god. Kändes jobbigt att käka den efter några kakor, men skall testa den ordentligt på fredag. Man ska nog inte vara proppmätt när man äter den :) Det var roligt att baka och trevligt sällskap såklart.

Dag 38 av 129

Gått idag: 3,88 km
Gått denna vecka: 16,72 km
Gått totalt: 68,93 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 4,78 km
Kvar till mål (Malmö) - 459,68 km

Dag 37 av 129

Gått idag: 9,22km
Gått denna vecka: 12,84 km
Gått totalt: 65,05 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 8,66 km
Kvar till mål (Malmö) - 463,56 km

En enda sak är givet

vi är två hjärtan,
i samma kropp.


Laga mat

Tror verkligen inte att jag kommer hinna till Malmö tills maj, men jag kommer kämpa på ändå tills jag nått dit. Ska bli bättre på att gå, känner att jag börjar komma in bättre i rutinerna nu så då lär ju orken komma också. Gick hem till Johan från jobbet idag, jätteskönt faktiskt. Skulle egentligen gått ut med Sofia också men tiden finns inte idag. Måste nämligen ställa mig och göra spenatlasagne snart så jag har matlåda till i morgon och onsdag.

I morgon blir det promenad till och från jobbet, kommer sitta superfint. Nu är det dags för lasagne, den är underbart god.

Har även varit iväg och hämtat flyttkartonger på Wermlandsflytt idag, så nu är det bara att sätta i gång och packa. Har ju redan börjat slå in vissa saker i tidningspapper, så lite förberedd är jag. Sedan skall böcker och annat småpyssel ner. Ska försöka packa undan så mycket som möjligt så man slipper stressa senare. Har fullt upp nu för tiden, det är hårt att jobba.

Dag 36 av 129

Gått idag: 3,62 km
Gått denna vecka: 3,62 km
Gått totalt: 55,84 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 17,88 km
Kvar till mål (Malmö) - 472,78 km

Vinter


Bild från Dömle golfbana i vintras.


1 år och 3 månader

Det är min och Johans 15 månaders dag idag. Jag är så himla lycklig och Johan är världens bästa. ♥


En mysig helg har passerat

Ännu en underbar helg har passerat, varför måste den alltid gå så fort? Igår blev det i alla fall lite handling på Coop och systemet, lite god lunch och sedan köpmat, melodifestivalen och spel hos Fredrik och Sofia. En supertrevlig kväll trots att jag var otroligt trött, jag och Johan vaknade kvart över åtta på morgonen.

Idag har jag varit ute och gått med Sofia. Sen åkte Johan och Fredrik och köpte mat igen, som vi käkade framför tvn. Sen kom pappa och hämtade mig så nu sitter jag hemma och snorar. I morgon är det dags för jobb igen, känns alltid sådär när man vet att man måste upp tidigt, vi ska åka 7:15. Men tur att det är roligt att jobba i alla fall. Hoppas på att få lära mig något nytt i veckan + få en dator och skrivbord.

Men åker i alla fall hem till min älskling efter jobbet och stannar där tills på onsdag tror jag, supermysigt måste jag säga. Kom precis på att jag inte har någon matlåda heller så måste fixa det nu, plus käka lite kvällsmat.


Dag 35 av 129

Gått idag: 6,56 km
Gått denna vecka: 10,36 km
Gått totalt: 52,2 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 21,5 km
Kvar till mål (Malmö) - 476,4 km

Fullt upp

Nu har jag varit hemma i ungefär en timma och dagen är snart över och jag är HELT slut. Vaknade kvart i fem imorse och mådde superdåligt, låg kvar till 6:00 då gick jag upp. Åt lite yoghurt och tog en ipren för att se ifall jag skulle må bättre, inte för att jag gjorde det direkt men jobbade ändå. Ringde även mamma för att höra hur många grader det var ute, och hon tillät mig inte att gå ned till jobbet så hon kom och hämtade mig och körde ner mig till stan så gick jag den lilla biten ner till hamnen. Hur som helst har det varit fullt upp från att jag började tills jag slutade idag. Lyckades även dra på mig ett blåmärke när jag gick in i kanten på ett skrivbord, mitt lår är superömt nu. Och har ett fint blåmärke.

Efter jobbet följde jag med Christoffer till Bergvik så han kunde köpa en skiddress, snäll syster. Sen ville han åka till IKEA för att se om Sofia skulle med hem, och det skulle hon. Så allt blev sent idag, och jag är helt slut. Dålig sömn, förkylning och hårt arbete tar. Ska fota lite och sedan lägga mig i soffan tror jag. Borde fixa min bloggdesign också, den ser fördjävlig ut..

Förkylning på gång?

Usch, tror jag håller på att bli sjuk :( Har gått och varit snuvig i en vecka nu typ, men det har inte riktig velat utveckla sig mer än så. Men i morse när jag vaknade var jag supertäpt i näsan och mina ögon var variga. Sedan var jag duktig och gick ner till jobbet i snöovädret i morse (det snöade dock inte när jag började gå). Hur som helst blev jag pga detta superblöt om fötterna och gick och frös hela förmiddagen + att jag blev varm av promenaden och sedan kall när jag blev stillastående, fick ta pappas bil hem till Johan innan lunch för att kunna ta på mig torra strumpor och ett par stövlar. Och nu sitter jag här och fryser och snorar :( hoppas det stannar här, har i alla fall laddat upp med nässpray så jag kan sova ordentligt i natt.

Kommer inte dröja innan jag kryper ner i sängen i alla fall, ska bli så skönt att sova.

Dag 32 av 129

Gått idag: 3,80 km
Gått denna vecka: 3,80 km
Gått totalt: 45,64 km
Kvar till Delmål 1 (Åmål) - 28,06 km
Kvar till mål (Malmö) - 482,96 km

Mår otroligt bra

Ännu en dag börjar lida mot sitt slut. Denna vecka har verkligen sprungit iväg, i morgon är det fredag igen och jag har gjort två veckor på min praktik. Trivs som fisken i vattnet, speciellt när jag har häcken full. Idag har jag aktiverat 130 abonnemang samt aktiverat över 500 SIM-kort, plus gjort lite smågrejer som återställa lånetelefoner och trycka kuvert. I morgon har jag SIM-kort att ta tag i igen, har 900 kvar att aktivera, sedan skall jag märka 100 telefoner och städa lite. Kommer vara hårt jobb tills klockan fem, det knäppa är att jag längtar efter att jobba. Men det är faktiskt roligare att ha något att gå till, träffa folk och lära sig något istället för att bara gå hemma. Är en intressant bransch också, eftersom den hela tiden utvecklas och går framåt. Kanske är något för fröken Jansson? Vem vet.

Är hur som helst hemma själv hos Johan som precis gick iväg på hockey. Vad jag ska sysselsätta mig med vet jag inte, ska diska och göra matlåda i alla fall. Och ta en skön dusch och mysa framför tvn innan sängen. Är underbart på jobbet också när man vet att man får komma hem till världens bästa, livet är bra underbart nu :) I morgon är det en månad kvar tills vi flyttar också, längtar som en tok!!

En ganska händelserik dag trots allt

Två dagar avklarade, det går ju så fort så det finns inte. Idag har det inte varit så jättemycket att göra. Men efter lunch fick jag göra något som jag aldrig trodde att jag skulle behöva göra. Jag fick sitta och ringa till kundtjänster på olika företag för att få tag på städer där vissa personer sitter. Hittade som tur var en del adresser på internet. Ringa är inte min starka sida. Det handlar om över 800 personer som skall få en inbjudan till en kundaktivitet via post. Några adresser fanns redan men har väl kanske 500 kvar, med andra ord ganska många samtal kvar. Trots att jag inte gillar att ringa så kommer det kännas väldigt bra när jag är färdig.

Hände en mysko grej på väg till Strand också. Brorsan ville så gärna köra så det fick han, när vi svängt av vid nwt får vi stanna vid ett övergångsställe. Så säger brorsan helt plötsligt "olycka bakom". Då visar det sig att en bil fått väja och kört upp i en snödriva. Vissa folk förstår nog inte att det är halt på vägarna just nu, är ju snorhalt verkligen. Vår bil släpper i nästan alla korsningar trots antisladd.

Men nu ska jag snart äta mat och kika på paradise hotel som jag spelade in igår.

Bloggdesign

En ny design är på g, därför kan det vara liten som det är ett tag. Hinner antagligen inte fixa allting på en gång heller.

Veckans första arbetsdag är avklarad

Veckans första arbetsdag är äntligen avklarad, på något sätt är måndagar så otroligt jobbiga. Man är trött och huvudet vill inte riktigt hänga med. Trots lite och göra och att det är måndag så lyckas vi få iväg över 150 leveranser idag. I morgon och resten av veckan kan det nog bli mer.. Längtar efter att jag ska få min dator på jobbet så att jag kan börja jobba med det som är tänkt, är så sugen på det! Himla surt att jag inte hade någon kamera med idag också, låg nämligen vääääldigt många telefoner uppradade som skulle till en och samma levrantör, tror vi leverarade 98 mobiler till dem idag. Nog om det.

Av någon knäpp anledning är jag sugen på kaffe också, jag gillar inte ens kaffe. Fast jag borde kanske försöka lära mig nu när jag har anlänt till vuxenlivet ganska rejält. Fast kaffe från kaffeautomat lär väl inte vara det godaste. Hade hur som helst kokat mig lite kaffe om vi haft laktosfri mjölk hemma, vilket vi inte har.

Men nu ska jag lägga mig framför tvn en sväng och slappa rejält. Sen blir det dusch för att få upp värmen, mina händer är som isbitar.


RSS 2.0