Pyssel

Jag saknar Johan :(

Ska pyssla vidare i mitt rum, har varit på IKEA och köpt småpyssel. Lite smarta hängare, kuddfodral, ramar, sminkspegel, ljus och lyktor. Planen var att sätta upp en tavellist, men vi har inget vattenpass här hemma. Hoppas kunna fixa det imorgon med hjälp av min storebror. Sedan ska det även upp en gardinstång och köpas gardiner. Härligt att man inte har gardiner uppe när man bott här ett tag. Men grejen är den att jag haft svårt att bestämma mig.

Men ska pyssla och bädda rent i min säng nu.

Fixar

Har snart bott i lägenheten i ett halvår. Och idag ska jag möblera om för typ tredje eller fjärde gången. Snacka om att jag aldrig kan bestämma mig. Men blir det bra nu så blir det nog så här jag har det. Ska även försöka få ihop mina garderober så de blir fungerande till 100%. Och om jag hinner ska jag åka till IKEA och köpa ramar och annat mys.

Ikväll ska jag må gött, göra äppelpaj och se på SATC. Min älskling är i Sthlm och jag passar på att få egen tid, vilket är otroligt skönt ibland.

Framtidsplaner

Antagningsbesked två har kommit, när jag såg att jag ändå inte kom in på det programmet jag sökt (reserv 2 dock) så fick jag ont i magen. Sedan kände jag egentligen bara en lättnad, för jag vill inte alls börja plugga på universitetet än. Jag vill se mig omkring, göra något värdefullt innan jag bestämmer mig för vad som händer under mina närmsta 3-4 år. För det känns som att om jag börjar plugga nu, så vill jag ju börja jobba med det med en gång medans det är färskt osv. Men jag vill få lite mer äventyr och gå emot allt som egentligen är jag. Och jag är fortfarande osäker på vad jag vill bli..

Så nu när jag kom hem på lunchen googlade jag lite. Såg att man faktiskt kan åka till t.ex. Thailand och läsa olika utbildningar från Sverige på distans och samtidigt få studiemedel. Känns som det vore ganska roligt. Att få sol på sig, må skönt och plugga. På samma gång lära sig om ett annat land, och kanske stanna lite till och jobba eller vad som helst när studierna är färdiga. Jag ökar dessutom mina chanser att komma in på den utbildning jag vill senare, plus att jag antagligen lär mig det ena och andra om mig själv. Och jag behöver aldrig ångra att jag satt hemma i Sverige och ugglade och funderade på livet.

Tål att fundera vidare på, då blir nästa steg att jobba, jobba och spara massa pengar!

Träna eller inte träna?

Jag har inte tränat sen i onsdags och känner att det börjar bli lite spring i benen nu. Men det har verkligen inte funnits tid för att gå till gymmet under helgen. Undrar om jag ska vara knäpp och gå upp 05:45 imorgon och göra mig lagomt i ordning och sedan vara på gymmet 06:30 och gå på bandet till halv åtta. Nu känns det som en jättebra idé men imorgon när klockan ringer kommer jag vara helt utslagen. Hinner inte träna efter jobbet heller då jag ska på bio. Alternativet är en promenad på lunchen. Vilka problem man kan ha! Men jag måste verkligen motionera bort allt som jag ätit denna helg.

Jag ska fundera på saken medans jag viker kläder och kollar på film.

Söndag

Min älskade mamma fyller år idag, så idag har hon firats. Vid lunch hämtade jag bror på Strand också åkte vi ut till Bergvik för att köpa en present till mamma och pappa. Pappa fyller 20 juli och var borta då, men vi brukar alltid ge dem en gemensam present. I år köpte vi en traktörpanna från Jamie Oliver, dem blev jätteglada. Är svårt att köpa saker åt mina föräldrar, de har liksom allt och saknar de något så köper dem det. Men en traktörpanna har de kikat på men bara inte fått tummen ur, så vi var snabba.

Nu ska jag försöka riva ut lite kläder från garderoben som har slängts in där. Mina lådor rasar ner hela tiden då garderoberna är ganska ostabila. Så jag ska skruva i några skruvar och hoppas på att dem sitter bättre. Jag hittar ju absolut ingenting när allt ligger i en stor hög. Så ska vika lite fram tills nio då jag ska krypa ner i sängen och se på film. Önskar dock att min älskling var här.

Imorgon är det jobb, har tre veckor kvar nu. Ska bli skönt med lite kortare ledighet.

RSS 2.0