Lördag

Spenderade kvällen hos Sofia med prat och kladdkaka. Innan det åt jag god mat som min älskling lagat åt mig. Sov hos Johan vilket är det mest underbara som finns. Idag har jag varit nere på stan, först för att utnyttja mitt presentkort på Make up store. Fick såklart hjälp av Johanna som tog fram en ny fin skugga som jag kan matcha med min moscow. Sedan blev det ett besök på H&M där jag fick med mig två koftor, ett linne och en superfin topp.

Nu sitter jag hemma och tar det lugnt, ska snart packa ihop min väska och styra cykeln hem till älsklingen. Vi ska laga god mat och ha myskväll.


Håller mina tummar

Jag har varit och kollat på en lägenhet, superfin och helt i min smak. Nu ska jag bara vänta på ett besked, tyvärr hade ett par andra ringt innan mig. Men jag håller mina tummar. Nu ska jag vara lat och lägga mig i soffan och kolla på satc, trots att solen skiner.

88palett


JAG VILL HA!!! 88palett för 250 kr, det vore något minsann. Ju mer man sminkar sig med olika skuggor, desto mer vågar och vill man. Sen Johanna lärde mig en del och provade ut lite olika färger så är jag fast.

Jag vill

Halva garderoben ligger på golvet, jag vill möblera om, måste packa in paket och Johan kommer om drygt en timma. Tror jag får ta tag i golvet och sedan paketet, eller tvärtom. Möbleringen får vänta, även om det verkligen kliar i fingrarna nu. Jag har planer, vet hur jag vill göra. Får vänta tills helgen, om jag inte gör det efter jobbet under veckan. Det märks.

Dags att ta tag i det nödvändiga. När Johan kommer ska vi äta tacos och sedan åker vi nog hem till honom.

Make up 18 juli


Idéer

Jag har skrivit en att göra lista, och jag har fått en annan superidé! Nu behöver jag bara inhandla lite småsaker för att kunna utföra min idé. Men det får nog bli veckans eller helgens projekt. Jag bara bubblar av inspiration och idéer just nu. Älskar den känslan totalt.

Fast först blir det att montera skrivbord, önska mig lycka till.

Vill få i ordning

Har bott i Karlstad i snart fem månader och jag har inte riktigt kommit i ordning ännu. Mitt rum känns bara rörigt och fullt med saker. Funderar verkligen på att ta en rejäl rensning igen och få till det. Jag har fått så mycket inspiration till att fixa till det. Kanske få upp lite tavellister och fotografier. Men eftersom det är nytapetserat blir jag feg, ifall jag skulle ångra mig eftersom det blir fula hål. Har i alla fall köpt mig ett nytt skrivbord på IKEA idag som jag ska montera imorgon. Äntligen blir allt i mitt rum vitt, precis som jag vill + att det nya är mindre än mitt nuvarande.

Men nu borde jag nog göra mig i ordning och krypa ner i sängen, är rätt sliten. Men det har varit en toppendag trots regnet.

Regn

Regnet bara öser ner här i Karlstad. Mindre roligt på sin lediga dag, men jag fixar något att göra ändå. Får besök av Malin lite senare, vi ska åka iväg till ikea och handla lite. Sedan måste jag fixa lite till Johans present. Han fyllde ju 22 år igår men jag kunde inte fira honom då jag jobbade och han själv åkte på Arvikafestivalen. Så firandet blir imorgon. Spenderade kvällen med Sofia istället, vi var och gymmade på SATS city för första gången tillsammans och för första gången för mig. Färjestad är dock mycket fräschare. Sedan köpte vi pizza som vi avnjöt på balkongen, och sedan blev det cola, chips och The ugly truth.

Ska tvätta bort mitt nuvarande nagellack, fila naglarna och måla på en ny färg. Har kommit i någon nagellack-period och har bytt två gånger denna veckan redan. Men det är roligt att piffa upp med färg.


Vardagslyx

Livet är bannemig så otroligt underbart!
Jag jobbar och har underbara människor omkring mig, kan liksom inte bli så mycket bättre än så. Är otroligt skönt att det är fredag imorgon också, helgen kommer i precis rätt tid då jag varit så sliten under veckan.

Håller just nu på att baka, två kladdkakor blir det i alla fall. Kanske en sockerkaka också, får se om jag orkar göra den. Är mycket lyx nu i veckan, igår grillade jag och bror benfria kotletter, hur gott som helst. Hade inte klarat mig utan en elgrill alltså, den är toppen även om det inte slår en kolgrill på långa vägar. Men det är så värt ändå, rena lyxen när man bor i lägenhet.


Tisdag

Idag har det varit en riktigt slitsam dag. Har varit jättetrött, och direkt efter jobbet var det bara att laga mat och sedan åka och handla. Mamma och pappa är ju ute och reser så vi måste ju sköta allt själva, jag och min bror. Men nu har brorsan blivit biten av något och svällt upp så mycket på ena foten att han inte kan gå. Vilket innebar inget jobb för honom och jag fick i panik ringa Johan och fråga om han ville hjälpa mig och handla. Vilket min underbara gjorde.

Nu är jag hemma och ska byta om till något svalt och bekvämt. Sedan krypa ner i soffan och se på SATC och käka naturgodis.

Underbar helg

Åter igen har en underbar helg passerat. I fredags körde jag min bror till Forshaga och direkt efter bar det av till Färjestad och familjen Eng för att gå på gårdsfest. Blev dock en rätt tidig kväll då jag var otroligt sliten efter veckans jobb. Igår åkte jag och Johan ner på stan för att kika på matmarknaden, köpte med oss lite olika saker som vi sedan fikade hemma hos Johans mormor och morfar. Blev även en tur in på H&M för att köpa ett par shorts. På kvällen umgicks jag med Mia, vilket var år och dar sedan. Men fy så härligt, tänk att det ändå känns som man setts nyligen. Finns så mycket värt att prata om. Åkte sedan hem till Johan för att sova där. Idag åkte jag och hämtade brorsan i Forshaga och sedan blev det Bomstad med Johans familj. Jag och Johan mötte upp Sofia och Fredrik för lite sol och bad. Hem efter ett tag då solen gick i moln, jag och Johan gick hem till mig och hämtade bilen. Sedan åkte vi till Bergvik och käkade mat och glass, plus att jag köpte mig ett par likadana shorts som igår fast i en annan färg.

Har varit fullt upp, men det gillas. Nu ska jag laga mat så jag och broder har matlåda imorgon. Har verkligen ingen lust men är bara att bita ihop. Är i alla fall rätt så sugen på att jobba i morgon. Har ju fått lära mig att göra in- och utleverans nu så står där hela dagarna och levererar order. Mycket att göra innebär att dagarna går snabbt.


8 juli

Idag ringde min arbetsförmedlare, nu är jag officiellt utskriven från arbetsförmedligen. Hallelujah säger jag bara. Jag har ett jobb i sex veckor framåt, och efter det ska jag antagligen börja plugga. Frågan är bara om jag stannar i Karlstad, eller om jag flyttar till Örebro eller Göteborg. Det värsta är att jag inte har en endaste aning om vad jag ska välja. Jag antar att det löser sig.

Men nu blir det SATC innan det blir sängen. God natt.

Eclipse

Ska alldeles strax kila ner till Hemköp och möta upp Sofia. Vi ska handla lite gott eftersom vi ska grilla här ikväll. Sedan går vi ner till filmstaden och kikar på Eclipse vid 21:15. Ska bli riktigt trevligt, och efter bion åker jag hem till min älskling och sover där. Imorgon blir det slappt och 25-års kalas i Forshaga, sedan tagga för jobb på måndag. För nu börjar sommarjobbet, ska faktiskt bli roligt!

På onsdag har jag och Johan 20 månader, tänk att det går så fort. Jag älskar honom.

RSS 2.0